Fortsätt till huvudinnehåll

Heta samtal om sex i långa förhållanden del 2

 Fick en kommentar som kittlade min nyfikenhet när vi publicerade Heta samtal om sex i långa förhållanden på bloggen.

“Såg att du hade problem med att hitta långa förhållanden. Vi har 30 år som par och  25 år som gifta.”

Självklart var jag tvungen att ta reda på mer.

Några mail senare visste jag lite mer.

Sven träffade sin fru när han var 25 och hon 20 sen dess har de hållit ihop och dessutom fått sexlivet att spraka och gnistra.

Jag skickade iväg några frågor och Sven svarade mer detaljerat och öppenhjärtigt än jag vågat hoppats på. När han dessutom gick med på att låta mig dela hans svar med er blev jag ju alldeles  glad och lycklig.

Coachen Magnus Ekström skrev ett inlägg  på Instagram utifrån frågeställningen Är du nöjd med ditt sexliv? Jag har valt att citera en liten del av hans inlägg som jag tycker är så talande.

“Kärleken vill helst veta allt om sin partner medan erotiken behöver mysterium. Kärleken vill krympa avståndet mellan två människor med erotiken lever av det avståndet. Förtroligheten växer av upprepning och av att lära känna varandra medan erotiken kvävs av detsamma, den vill ha nya påhitt och oväntade saker. Kärlek handlar om att ha, erotik om att vilja ha. Många par finner sig tillrätta i en alltför bekväm kärlek där de upphör att hålla erotiken och glöden vid liv. De glömmer att glöden måste ha luft för att elden skall kunna flamma upp.”

För jag tror att det är precis som han skriver man glömmer att ge sitt sexliv nytt syre genom nya påhitt och oväntade inslag.  När jag läser Svens svar tänker jag att de har prioriterat varandra och sin kärlek, får också känslan av de fortsatt att uppvakta varandra. 

Här följer Svens historia:

“Jag och min fru träffades på Universitetet, jag hade då haft ett längre förhållande ca 4 år och hade hunnit varit singel i ett halvår.

Jag hade under den tiden haft interaktion med ett par tjejer utan att ha gått hela vägen utan bara det som då kallades petting (mun och händer).

I och med att min fru är 5 år yngre än mig och inte hade haft någon sexpartner innan mig tog vi det mycket långsamt med själva det penetrerande sexet. Vi utforskade varandra med fingrar och munnar så att båda blev tillfredsställda. Vi tittade även på en del porrfilmer som de på den tiden visade på TV1000 vid midnatt. Jag lärde mig snart att min fru har mycket svårt att få orgasm bara av att massera och slicka henne runt kittan, om jag däremot stoppa in ett par fingrar i fittan och pressade mot G-punkten kom hon efter bara ett par minuter.

Själv fick jag många härliga avsugningar, men utan att få komma i hennes munnen då kräkreflex slog till.

När vi väl kom in på penetrerande sex så har vi alltid använt kondom eller säkra perioder. Vi har även provat spermiedödande kräm och pessar. Men det har slutat med att kondomer är bäst både ur mitt och min frus perspektiv. 

Till en början när vi  flyttade ihop blev det bara sex på helgen då jag låg ute efter vägarna på veckorna. Vi hade en tydlig uppgörelse att vi kunde onanera under de dagarna och jag köpte en dildo och en vibrator till min fru. Själv använde jag fröken höger och bilder på min älskade som jag hade i necessären.

När vi sedan började bo ihop på heltid blev det under helgerna sex minst en gång om dagen samt oftast

ett par gånger under veckan förutom vid mens. Då jag fick njuta av min frus underbara tunga och mun. 

Däremot blev det alltid sex utan skydd minst ett par tre gånger under dagarna precis efter att mensen var slut. Så är det fortfarande, vi utför oftast munsex på varandra och jag försöker att få min fru att komma innan jag knullar henne utan skydd tills det är nära att gå för mig, då jag drar mig ut och sprutar antingen över hennes mage eller rumpa. 

Eller om  hon suger mig tills de först dropparna kommer och sen får jag spruta på hennes bröst och ansikte.

Sexet är fortfarande viktigt i vårt förhållande och vi har en tyst överenskommelse att hjälpa varandra till orgasm minst 3 gånger i veckan.

Vi bygger upp stämningen genom att hela tiden ge varandra komplimanger, kramar och pussar, en förlupen hand på könen eller på bröstet förekommer också. Vi har som krav att aldrig somna irriterade på varandra eller på någon eller något i vår omgivning. Då ligger vi och benar ut det och det brukar allt som oftast sluta med att vi hjälper varandra till en orgasm som gör att kroppen slappnar av.

Under småbarnsåren hade vi vår säng i ett separat rum mitt emellan våra två barns rum. Vi försökte att få till det även då minst var tredje dag och oftare på helgerna. Detta har vi fortsatt med. Under semestrar när man delat hotellrum med barnen så har poolen varit ett bra inslag då barnen kunnat vara där och vi dragit oss tillbaka till rummet, eller att vi duschat tillsammans och tillfredställt varandra där.

Nu barnen är sexuellt mogna och har sina egna sexliv fortsätter vi som vanligt. Jag ser till att det finns kondomer hemma till alla som behöver utan att snacka om det är nödvändigt eller ej. Båda tonåringarna har sex på en relativt regelbunden bas både hemma och borta. Vi har som krav att de ska komma hem varje kväll utom när vi lovat att de kan sova borta. Skola och träningar går före fester och sex.

Vi har bara varit vi två när det gäller att ha sex, men visst har vi haft det när andra sovit i samma rum och har även vaknat när andra haft sex i vår närhet utan att göra oss bemärkta.

Vi har en fantasi att bjuda in en kille eller tjej i vårt sexliv. Jag skulle bli glad om min älskade kunde släppa in en till man och få njuta av en extra kuk då hon bara smakat på min och en dildo. Hon skulle däremot gärna bjuda in en kvinna i vår egen ålder som både kunde slicka henne och bli knullad av mig i analen då min fru inte tycker att det är skönt att ta saker i rumpan. Detta är nog mer upphetsande i fantasin än i verkligheten om vi har förstått det rätt av våra kompisar som prövat.

Vi har även hållit på med att fota och att spela in filmer på oss själva. Dessa raderas direkt. Även det är bättre i fantasin än i verkligheten.

Viss bondage har också smugit sig in efter att min älskade läst 50 shades of grey. Lättare spanking, att binda fast i sänggaveln och sedan hetsa den fastbundna mm.

Vi har även varit på naturistbad tillsammans med andra par som vi känner men det är ju inte sexuellt på samma sätt annat än att man på kvällen kan snacka om någons bröst och fitta eller någons kuk, ev har någon fått stånd så att man kunnat se den i full prakt och då ha dessa saker fungerat som lusthöjare.

Men det viktigaste tror jag är att se varandra i vardagen, hjälpas åt i alla lägen. Vi har fortfarande ansvarsveckor hemma så att man kan släppa allt under den och njuta av att få lagade middagar, få städat och tvättat utan att behöva hjälpa till. Då kan man istället på kvällen visa sin uppskattning genom att tillfredsställa den som har ansvaret och även kunna få något tillbaka i samma syfte.”

Visst blir man lite lycklig när man Svens ord. De har verkligen lyckats föra in nytt syre i sin relation och samtidigt vårdat sin relation. Stort tack för att du ville dela med dig till mig och våra läsare. Önskar er allt gott i framtiden.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Målarhjälp del 2.

Stockholm höll sakta på att vakna till liv under solens gassande strålar. Det doftade nybakat bröd från bageriet på hörnet. Och några morgontidiga joggare sprang förbi. Den intensiva värmen som hade hållit i sig i nästan tre veckor visade inga tecken på att avta. Trots att klockan bara var strax efter åtta var det redan 23 grader och Stefan höll sig i skuggan där han stod och väntade på bussen. Han var glad för att han valt shorts och linne det skulle bli svettigt idag. Doften av varm asfalt började sprida sig och en viss sommarlunk blev tydlig även mitt i stan. Medan han stod och väntade passade han på att iaktta människorna som passerade, det märktes att det var semestertider, antalet kostymnissar var betydligt lägre än vanligt medans antalet japaner med kameran i högsta hugg var onödigt högt. Stefan skakade på huvudet och suckade lite, det skulle onekligen bli skönt att få jobba ute i skärgården några dagar. När Joel, hans chef på målerifirman, först frågat om han kunde tänka sig at

Tur på fjället

Ing-Marie satt på tåget och såg ut på det fantastiska landskapet som passerade. Det var med blandade känslor hon närmade sig Undersåker. Att gå på tur i den jämtländska fjällvärlden var något hon gjort varje vinter de senaste 20 åren. En vecka sent på våren när det var nästan tomt på turister hade hon njutit av frisk luft, bländande vit snö och en strålande sol från en klarblå himmel. Men det hade alltid varit tillsammans med Sture.  Hjärtat snörptes samman när hon tänkte på Sture. 42 fina år hade de fått tillsammans innan han helt utan förvarning dog av en hjärtinfarkt två dagar före midsommarafton i fjol. Det gjorde fortfarande så ont och hon torkade några tårar som började rinna. Döttrarna hade tyckt att hon skulle ta en charterresa till Kanarieöarna istället men Ing-Marie ville inte träffa massa folk. Hon kände att hon behövde få komma upp på fjället känna stillheten och kanske skulle smärtan bli mindre om hon fick vara någonstans där de delat några av sina bästa stunder hon och St

Heta samtal om Strapon.

Det var ingenting jag ens funderat på det här med strapon. Sen var det en kväll i höstas, jag och Peter hade bestämt oss för att dricka lite för mycket vin så vi skulle våga fylla i vår sida på Hemligg. När vi kom till listan över vad vi gillade i sängen och jag rabblar alla alternativ så säger Peter plötsligt JA när vi kommer till strapon. Jag ryckte till och tittade på honom, han såg lite lagom generad ut. Är det sant vill du prova det frågade jag och såg nog rätt tvivlande ut. Mmm är väl lite nyfiken kommer det från Peter. Min hjärna spinner igång, vad tycker jag om det? Vi har ju lekt med buttplugg och vibrator men sele och att jag ska sätta på honom, tanken var lite skrämmande. Men allt är värt att prova minst en gång. Sagt och gjort så började jag surfa runt på Wish för att hitta en sele som gick om min inte så späda kropp. Hade ingen lust att lägga tusen kronor på något som varken han eller jag visst om vi skulle gilla. Men där och då sköt jag lite på beställningen, men så någo