Fortsätt till huvudinnehåll

Heta samtal om Hemligg

 Att träffa någon som har nördat in sig på samma intresse som en själv är ju alltid roligt, någon som delar samma dilemman och glädjeämnen. Så när jag jag och Liw från liwslust fick en kväll ihop för att prata om henne och Loves nya projekt var det ren och skär glädje.

Jag tror att nästa alla som läser sexbloggar i Sverige har hamnat på Liws blogg vid något tillfälle. En blogg där hon delar med sig av sitt sexliv och sina upplevelser i allt från att nästan bli påkommen med att onanera i soffan till att träffa andra par och prova sex med flera. En snygg, rolig och sexig blogg där hon bjuder på sig själv och pusslet med att vara småbarnsmamma och kvinna. Förstår ni hur mallig jag är över att vår blogg ligger på fjärde plats på hennes topplista över sexbloggar?

Att intervjua och skriva om andra personer som skriver är lite nervöst, då kommer den där Jante och knackar mig på axeln och berättar att jag inte kan eller är lika bra så borde jag verkligen. Ja ni fattar, klassiskt du ska inte tro att du är nått. Det är nog därför jag inte kontaktat Liw tidigare, hon har känts lite för bra och stor för min blogg. Behöver jag berätta hur mallig jag är över fjärdeplatsen på hennes lista över Sveriges bästa sexbloggar?

Men så dök det upp ett inlägg som var för spännande för att jag skulle kunna avstå från att be om en intervju. Det var ett inlägg där hon berättade om deras nya Hemligg.se. Bilden var en screenshot av en kommentar från en ny medlem på Hemligg. Nyfiken googlade jag upp sidan läste lite och skickade länken till Peter följt av frågan:

Ska vi gå med?
Noggrann som vanligt svarade han;
Ska kolla på det.
Efter en kort stund kom svaret:
Fyller du i allt?
Sagt och gjort, snabbt innan jag hann ångra mig fyllde jag i alla uppgifter och tryckte på skicka.

När vår ansökan om medlemskap blev godkänd tog vi en fnissig stund i sängen med att fylla i våra profiler med allt från hårfärg och könshårets vara eller icke vara till snopp- och bröststorlek. 

Sen var det bara att dyka in bland alla inlägg där efterlysningar av likasinnade blandas med med diskussioner i olika grupper och mer eller mindre porriga bilder.

Ni förstår ju att det här måste jag ju bara få veta mer om. Så lite nervös skickade jag en fråga till Liw om hon kunde tänka dig att vara med i ett Heta samtal och hon sa ja.

Så här om kvällen var det äntligen dags.
Efter lite inledande småprat började vi prata om bloggen.
- Hur länge har bloggen funnits?
- I nästan exakt tre år, startade den i november 2017.
-  Hur kom det sig att ni startade bloggen? Jag säger ni för det verkar vara ett gemensamt projekt.
- Ja det är ett gemensamt projekt. Jag har väl alltid känt mig speciell sexuell, fast kanske oftare i negativ bemärkelse. Jag har tidigare haft svårt att komma. Men samtidigt har jag varit ganska kåt av mig. Så kombon av detta fick mig att en dag bara börja skriva om sex. Och när jag väl börjat  kunde verkligen inte sluta, ler Liw och fortsätter. Och sedan efter en tid kom idén om att det kunde bli en blogg av allt skrivande.

Efter att ha läst Liws blogg känns nästa fråga lite överflödig men jag frågar ändå:

- Har ert sexliv förändrats av bloggen?

- Ja det har det. Men jag lärde mig komma långt innan jag startade denna blogg. Faktiskt en tid efter jag träffat min man. Men sedan jag startade bloggen har jag blivit öppnare, mer orgasmisk, mer harmonisk, mer nyfiken som några exempel, svarar Liw

Jag kan verkligen känna igen mig i delar av det Liw berättar. I vårt fall kan jag uppleva att sättet vi pratar om sex har förändrats. Det har blivit mer rakt på sak och också med ett betydligt bredare perspektiv på vad sex kan vara.  

När jag berättar det för Liw ber hon mig utveckla hur jag menar.

 Så jag försöker förklara;

- I vårt förhållande har vi alltid haft ett bra sexliv men vi har båda varit ganska pryda när det gäller att prata sex. 
Sex har vi pratat om när det var mörkt och gärna liggandes i sked för att inte behöva se varandra. Men sen vi startade bloggen och kanske framförallt Instagram har vi stött på så många människor och så men nya öden att vi numera pratar sex till frukost lunch och middag och att vi pratar mer har  gjort att själva sexlivet också blivit roligare, modigare och mer spännande.

Liw nickar och håller med:
- Haha håller med om att man snackar mycket sex. Vi har nog dock alltid gjort det men absolut inte så här mycket. Och ja, håller verkligen med om att det berikar sexlivet att snacka och vara nyfikna på samtal om sex.
-Men hur hamnade du på Amelia? Måste erkänna att jag tycker att det är rätt coolt, säger jag.
- De kontaktade mig när jag haft min blogg i knappt ett år och frågade om jag ville vara med hos dem.

Tillbaka till Hemligg, hur har responsen varit från medlemmarna hittills, undrar jag.
Nöjt svarar Liw:
- Väldigt bra. Det är så kul! Folk får ju tycka till på sidan och komma med idéer om hur saker ska fungera. Det är spännande. Vi vill ha nära kontakt med användarna, det är nog vår grej.
- Det förstår jag helt och fullt älskar kontakten med våra läsare både på bloggen och på Instagram.
- Ja det är ju samma med Liwslust. Och det har varit samma för Loves tidigare sajtprojekt, så det är väl något som förenar oss.

Att starta en stor sajt är inget man gör på en kväll, det kostar både tid och pengar så jag frågar lite nyfiket:
- Tjänar ni pengar på Hemligg eller är det en dyr men rolig hobby?
- Inte än men VIP versionen är runt hörnet så snart.
- Ja, jag har sett att det ska komma ett VIP medlemskap. Varför ska jag välja VIP varianten istället?
Liw förklarar:
Det kommer ge en betydligt smidigare upplevelse och t.ex. ge bättre möjligheter att filtrera vad man vill se. Du kommer kunna styra ditt flöde, kunna se previews på alla användare och slippa klicka in sig på dem hela tiden. Man kommer kunna slippa viss reklam. Ev kommer vi ha ett blogg eller dagbokstillägg. Man kommer kunna se vilka som följer en och det blir lättare att söka specifikt efter det man vill ha. Allt är inte helt klart heller, vi jobbar på det just nu. Det är ju även ett sätt att stödja sajten och att man framstår som mer seriös om man är VIP.

Vi har gått med i några olika grupper men inte engagerat oss på riktigt, är nog lite blyga ännu så länge. Men vilka grupper brinner Liw lite extra för?
Med ett leende svarar hon:
- Vi har en Hemligg tjejgrupp. Det är intressant när det blir diskussioner där. Sen brinner jag lite extra för Hotwifing-gruppen då det är mitt signum.
- Vad har varit det bästa med bloggen?
- Att jag känner att jag vill jobba med att skriva. Jag fullkomligt älskar det! Det är inte betungande att skriva inlägg varje vecka. Det är bara så himla roligt. Kanske förstår du vad jag menar?
- Absolut, jag både hoppas och tror att skrivandet ska få en större del i mitt liv, svarar jag.
Liw fortsätter:
- Sen gillar jag verkligen att skriva med alla dessa människor. Det är väldigt berikande, oftast.

- Kan du liksom jag känna en frustration ibland över att inte kunna dela upplevelserna med bloggen med andra? Vet att det är självvalt men ändå, undrar jag.
-Ja det kan jag. Det är både spännande att inte göra det, att leva detta "dubbelliv" men ibland är det också väldigt frustrerande. Man vill ju normalt ofta berätta om saker man är stolt över.
Sen har jag tidigare i livet varit som en öppen bok så jag njöt initialt av att ha mer integritet.

För mig och Peter har bloggen verkligen gett vår relation en vitamininjektion och vi står varandra närmare än någonsin. Därför känns det helt självklart om bloggen haft samma inverkan på Liw och Loves relation.
Liw nickar och svarar:
- Definitivt. Och även våra äventyr. Allt blir ju en mix. Att ha ett projekt ihop stärker. Att ha hemligheter ihop stärker. Och vi behöver prata sex dagligen vilket ju också är givande.
Som sista fråga undrar jag:
- Om du skulle rekommendera Hemligg till någon, varför ska man som vanligt Svensson-par bli medlem på Hemligg?
Liw svarar:
- Om man gillar att diskutera sex eller odla sina fantasier. Det ska vara roligt att hänga med likasinnade på sidan, dvs de som är lite nyfikna kring sex. Vi har säkrat upp så att man inte ska mötas av massa dickpics eller bli bombaderad med massa meddelanden. Vi har försökt tjejanpassa sidan enligt devisen "happy wife happy life". Man kan få vara helt anonym och på ett tryggt sätt röra sig runt bland sexiga bilder och kommentar från trevligt folk. Otrevliga kastar vi ut! 

Det känns verkligen hur mycket Liw brinner för Hemligg och jag kan bara hålla med henne. Testa, de är roligt även om  man som vi har valt att hålla en extremt låg profil hittills. Liw och jag pratar vidare om våra trevande försök att lägga ut en annons efter en bisexuell extra man. Vi fick många svar med inget kändes rätt och vi var nog inte riktigt redo.

Men Liw peppade mig att inte ge upp. För som hon säger själva:

- Det är inte så lätt att hitta rätt men när man väl gör det är det värt det. Vägen kan vara halva nöjet och fantasier kan väckas på resan.

Nästa gång skulle jag gärna ses uppkrupna i varsitt soffhörn med obegränsat med tid för att prata sex, bloggar och “hemligga”-möten.

Tack för ett roligt och spännande samtal och hoppas att riktigt många sexsugna människor hittar till den här nya plattformen.


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Målarhjälp del 2.

Stockholm höll sakta på att vakna till liv under solens gassande strålar. Det doftade nybakat bröd från bageriet på hörnet. Och några morgontidiga joggare sprang förbi. Den intensiva värmen som hade hållit i sig i nästan tre veckor visade inga tecken på att avta. Trots att klockan bara var strax efter åtta var det redan 23 grader och Stefan höll sig i skuggan där han stod och väntade på bussen. Han var glad för att han valt shorts och linne det skulle bli svettigt idag. Doften av varm asfalt började sprida sig och en viss sommarlunk blev tydlig även mitt i stan. Medan han stod och väntade passade han på att iaktta människorna som passerade, det märktes att det var semestertider, antalet kostymnissar var betydligt lägre än vanligt medans antalet japaner med kameran i högsta hugg var onödigt högt. Stefan skakade på huvudet och suckade lite, det skulle onekligen bli skönt att få jobba ute i skärgården några dagar. När Joel, hans chef på målerifirman, först frågat om han kunde tänka sig at

Tur på fjället

Ing-Marie satt på tåget och såg ut på det fantastiska landskapet som passerade. Det var med blandade känslor hon närmade sig Undersåker. Att gå på tur i den jämtländska fjällvärlden var något hon gjort varje vinter de senaste 20 åren. En vecka sent på våren när det var nästan tomt på turister hade hon njutit av frisk luft, bländande vit snö och en strålande sol från en klarblå himmel. Men det hade alltid varit tillsammans med Sture.  Hjärtat snörptes samman när hon tänkte på Sture. 42 fina år hade de fått tillsammans innan han helt utan förvarning dog av en hjärtinfarkt två dagar före midsommarafton i fjol. Det gjorde fortfarande så ont och hon torkade några tårar som började rinna. Döttrarna hade tyckt att hon skulle ta en charterresa till Kanarieöarna istället men Ing-Marie ville inte träffa massa folk. Hon kände att hon behövde få komma upp på fjället känna stillheten och kanske skulle smärtan bli mindre om hon fick vara någonstans där de delat några av sina bästa stunder hon och St

Heta samtal om Strapon.

Det var ingenting jag ens funderat på det här med strapon. Sen var det en kväll i höstas, jag och Peter hade bestämt oss för att dricka lite för mycket vin så vi skulle våga fylla i vår sida på Hemligg. När vi kom till listan över vad vi gillade i sängen och jag rabblar alla alternativ så säger Peter plötsligt JA när vi kommer till strapon. Jag ryckte till och tittade på honom, han såg lite lagom generad ut. Är det sant vill du prova det frågade jag och såg nog rätt tvivlande ut. Mmm är väl lite nyfiken kommer det från Peter. Min hjärna spinner igång, vad tycker jag om det? Vi har ju lekt med buttplugg och vibrator men sele och att jag ska sätta på honom, tanken var lite skrämmande. Men allt är värt att prova minst en gång. Sagt och gjort så började jag surfa runt på Wish för att hitta en sele som gick om min inte så späda kropp. Hade ingen lust att lägga tusen kronor på något som varken han eller jag visst om vi skulle gilla. Men där och då sköt jag lite på beställningen, men så någo