Fortsätt till huvudinnehåll

Heta samtal om att ha sex som transsexuell man

Med två döttrar som är väldigt insatta i feminism, jämställdhet och allas lika värde har det här med olika varianter på transpersoner varit ett ämne som ofta förekommit runt vårt köksbord. 

Men jag har aldrig pratat om hur transpersoner har sex. För på något vis har det varit förbjudet område, det frågar en inte om. Så det är med viss rädsla jag publicerar det här, orolig för att såra någon och för att få ilska riktad mot mig och mot Victor.

Jag och Victor bestämde att det inte fanns några förbjudna frågor och han har även godkänt texten innan jag publicerar den på bloggen. Med det sagt så kör vi den här fnissiga intervjun som är bland  det roligaste jag gjort.

Victor och jag fann varandra i vår gemensamma kärlek till julfilmer, finns det något mysigare. Han är öppen med att han är en transsexuell man och under en chatt om vår blogg och vilka vi var kom frågan om han kunde tänka sig att vara med i Heta samtal upp. Han sa ja så vi körde direkt och jag är så tacksam, vilken fantastisk människa.

Jag började med att be om ursäkt i förväg om jag skulle ställa några dumma eller sårande  och långt ifrån pk frågor.

Men Victor bara skrattar och försäkrar att han inte är en särskilt pk-person så jag kunde fråga allt.

Med lite bultande hjärta började jag:

-Hur gammal var du när du insåg att du var född med fel kön?

-Jag var runt 4-5 år.

-Kunde du uttrycka det till dina föräldrar?

-Nej inte rakt ut, men jag vägrade klänning och allt som var stereotypiskt typ  flickiga leksaker och rosa kläder.

-När började du kalla dig Victor? Eller när började du leva som kille.

-Det började på dagis när jag var tre. Det fanns en annan tjej som hette Victoria . Mitt namn jag blev tilldelad vid födelsen var Victoria Maria. Så jag valde att vilja bli kallad Vicke eller Victor istället. Men att börja leva min känsla av att vilja vara kille dröjde tills jag började högstadiet. Men fortfarande inte verbalt då min pappa är av den gamla skolan som tror att det går att bota homosexualitet.

-Tänker att du är fortfarande så gammal (han har passerat 30 med några år) att det var en stor grej. Även på min lilla skola har vi idag flera transpersoner bland eleverna. Men när du var ung tonåring måste det ha varit svårt.

-Ja det var svårt. Min faster visste om vad jag kände. Jag började prata med henne när jag lämnade Stockholm för att plugga på en en folkhögskola i Skåne, då var jag runt 20.

Det gör ont i hela mitt hjärta att han som tonåring behövde gå igenom det här ensam och utan någon trygg vuxen att våga bolla med.

Vi pratar vidare lite och kommer så småningom in på det mer fysiska könsbytet (dvs när han började med testosteron). 

-Stämmer det att du påbörjade ditt könsbyte för fem år sen.

-Skulle vilja svara både ja och nej för hela processen med att berätta öppet för familj, släkt och vänner började för ungefär tio år sen. Sen fick jag påbörja själva utredningen för nio år sedan.

-Hur tog din familjen det?

-Mina små systrar tog det fint. Min storebror anser fortfarande att jag inte ”man” nog eftersom jag valt att avstå operationer där nere. Det vill säga att jag kommer inte operera om mig för att få en ”snopp”. Mamma sa ”Men gud det där är vad jag har förstått men inte haft ordet vad det var. Synd att man inte fick information om det när du föddes eller på barnavårdscentralen. Pappa vände mig ryggen. Han har fortfarande inte accepterat det. Han säger fortfarande fel namn. Använder sig av Victoria kan du hjälpa mig. Fast alla har kallat mig Vicke eller Victor sen jag var tre. Vi har ingen vidare kontakt idag.

Han tillägger:

-Sen sa mamma att jag älskar dig oavsett vad du är.

Där någonstans vill jag börja gråta, för det är så det ska vara. Du ska vara älskad oavsett vad du heter, hur du klär dig eller vem du älskar.

Sen tar jag sats, kinderna hettar, jag är ju rätt pryd som ni väl vet vid det här laget. Men en fråga som jag ju måste fråga är:

-Varför har du valt att inte göra operationen så du får en snopp?

-Jag har valt det då man får inga egna svällkroppar som gör att den kan ”resa” sig själv. Sen så tappar man känslan. 80% upplever inga fler orgasmer. Sen så måste man byta pump var 6-10 år. Plus ständiga problem med fistelgångar i det konstgjorda urinröret.

- Det låter så där på alla sätt, undrar nästan varför någon väljer att utsätta sig för det överhuvudtaget. Så jag har all förståelse för att du lät bli den delen, säger jag.

Victor skrattar till och säger med ett busigt leende:

-Och för min del sitter inte manligheten i vad jag har mellan benen.

Tidigt i våra samtal har Victor berättat att han är in en relation med kvinna som har två barn. Men hur var det innan han öppet blev man, hur såg hans relationer ut då undrar jag.

Victor ser allvarlig ut när han svarar.

-Ja, jag var tillsammans med ett par killar eftersom jag försökte dölja min identitet. Men det fungerade aldrig eftersom det tog slut när det var dags för sex.  Sen hade jag ett förhållande med en tjej i nästan två år. När jag inte orkade längre leva i den ”Lesbiska” rollen eller vad jag ska säga så berättade jag och det tog slut.

Som vit heterosexuell kvinna vill jag gärna sätta etiketter på människor och förhållanden. Mina döttrar skulle skämmas ihjäl sig om de visste vilken min nästa fråga skulle blir, men jag ställer den ändå:

-Ser du dig som heteosexuell?

Hans svar kommer snabbt.

-Jag ser mig som hetrosexuell. Jag blir bemött som en man då ingen annan vet om något annat förutom de som kände mig sen innan.

-Hur berättade du för kvinnan du är tillsammans med nu?

Hon såg det på min profil där det stod ”Hej här är en glad 33 åring kille (FtM transgender)”, svarar Victor enkelt.

Där underlättade förstås öppenheten, konstaterar jag.

Victor fortsätter att berätta:

-Sen kom vi in på det. Jag la alla korten på bordet. Hon sa bara ”Men du, du är Victor det räcker för mig” resten tar vi längs vägen.

Vilken fantastisk människa tänk om alla kunde vara så öppna och icke dömande, jag blir så glad. Men hur är det annars får han mycket hat och elaka kommentarer på grund av att han är så öppen.

 Då berättar Victor något som gör mig väldigt förvånad:

-Jag har låst Instagram på grund av alla dickpics som kommer annars.

-Va, varför skickar de dem till dig?

- De skickar dem oftast för att de tror jag tänder på att se dem. Sen får man höra saker som ”Du är kvinna innerst inne” och ”Låt mig få testa att ha sex med dig. Har hört att trans killar är trånga.”

Inser hur naiv jag är men jag trodde inte att människor var så elaka, äckliga och dumma.

Victor ler ett lite sorgset leende och säger:

-Så jag lovar att inga av dina frågor kan mötas av det jag fått ta innan.

Det känns ju tryggt för nu börjar vi med de för pryda mig lite jobbigare frågorna.

-Har du fortfarande bröst eller försvinner de när man börjar med testosteron?

-Jag har fortfarande bröst men dem döljer jag med en sk Binder, sen väntar jag på en operation för att ta bort dem.

-Hur är det, är det nån skillnad rent sexuellt mellan det sexet du hade i lesbiska förhållanden och det du har nu sen du började med testosteron?

-Sen jag började med testosteronet så är jag nästintill konstant sugen på sex och tänker väldigt mycket mer på sex, svarar Victor.

-Så du är kåtare nu helt enkelt? fnissar jag.

-Mycket kåtare, svarar han glatt.

-Men gör du samma sak i sängen, frågar jag med hettande kinder.

-Menar du med mig själv eller med någon annan? undrar Victor.

-Med din partner först och främst, säger jag och fortsätter. Jag tänker att till det yttre så är du ju fortfarande väldigt mycket av det du var i den lesbiska relationen.

-Jag lägger väldigt mycket fokus på min partner. Hon går först. Det börjar ofta med ett gulligt sms när hon är på jobbet. Sen går det över till små beröringar under kvällen som sen leder vidare till mer krävande smekningar. Vet av egen erfarenhet att det tar längre tid för att en kvinna ska bli redo. Brukar ställa mig bakom henne och smeka lätt över hennes bröstkorg ner mot byxlinningen bara för att kolla om hon är intresserad för mer. Vill hon så blir hon lite lätt irriterad när jag flyttar mig ifrån henne, skrattar Victor nöjt.

-Det kan man ju förstå, man kan ju inte bara sluta sådär, svarar jag-

Nu började det hetta till så min vana trogen försökte jag backa lite med en mer neutral fråga.

-Tänker att den sexuella delen är en ganska liten och obetydlig del för dig, det måste finnas andra saker som är så mycket större för dig? frågar jag och lägger sedan till. Vilken är den största förändringen för dig?

Men Victor svarar allvarligt:

-Den sexuella delen är stor del. Sex med någon man litar fullt ut och tar mig för den jag är gör mig till den där blyga 15 åringen ibland. Den största förändringen var nog när jag testade att använda en strap-less, det är en upplevelse jag sent kommer glömma.

Eftersom jag inte hade en aning om vad en strap-less är men inte ville erkänna hur okunnig jag är säger jag bara:

-Berätta.

Smart, eller hur? Och det hade varit supersmart om inte Victor frågat:

-Vet du vad en strap-less är?

och jag besvärad fått erkänna att nope ingen aning.

Han skickar en bild på några olika varianter och jag frågar med nu lätt tomteröda kinder:

-En i dig och en i henne?

-Yes en del i mig sen kan jag penetrera henne hur hon vill vart hon vill. 

Han fortsätter att berätta med stort engagemang:

-När jag beställde min så hade jag tröttnat på de vanliga strapon som jag prövat genom åren. Jag kollade runt och hittade en tillslut som jag klickade hem.

Han förklarar:

-Den vanliga strap-onen sitter ju fast i en sele som ligger i mot venusberget. Det ger ingen njutning för mig direkt mer än att jag blev väldigt upphetsad av att se tjejen jag var med då njuta. 

Med stap-lessen känner jag plötsligt varje millimeter av henne. Jag känner hur våt hon är och hur trång hon blir precis innan hon kommer.

Jag måste erkänna att det låter riktigt upphetsande även för någon som tror sig vara superhetro.

Här någonstans bryter jag ihop i ett totalt skrattanfall och måste förklara mig för Victor:

-Förstår du hur sjukt det känns ibland. Att jag har de här diskussionerna med egentligen helt främmande människor.

Viktor är helt lugn och svarar:

-Jag har inga problem med det. Du kan ju kolla runt på min profil så mycket du vill.

Jag försöker förklara:

-Inget specifikt för dig och vårt samtal utan alla dessa häftiga samtal jag får ha. Här om dagen fick jag upp en bild på köksbordet där den undergivna mannen gav sin domina en fontänorgam. Och jag tänkte, tänk om dina gäster visste det jag vet.

Victor skrattar gott han också.

Nu tillbaka till det här med strap-less, skrattanfallet fick lite av min blygsel att släppa.

-Är själva penetrationen viktig för dig i din manlighet? frågar jag nyfiket. 

-Nej inte alls men hon gillar det då hon kan få mig att komma också. Genom att motjucka när jag penetrerar henne eftersom delen i mig ligger och trycker i mot G-punkten. Så vill hon få mig komma av mig så kan hon göra det.

Men vad har förändrats mer då. Har sättet Victor blir kåt förändrats sen han började med testoteron. Blir han typ våt på samma sätt som innan.

Med ett litet skratt berättar Victor:

-Jag är konstant våt och min klitoris är hård större delen av dagen.

-Blir det mycket onani eller hänger sin särbo med i ditt tempo?

-Jag onanerar dagligen, vi bor inte ihop men hon vet att jag är konstant villig men det är hon som säger till om hon vill. Vi har ju lite olika drifter, skrattar Victor och nu är han också lätt generad.

Men har vi kommit så här långt är det bara att köra på ända in i kaklet så jag frågar:

-Har sätter du onanerar på förändrats?

Med ett retsamt leende frågar Victor:

-Hur mycket vill du veta?

- Jag blundar med ena ögat och läser bara hälften så kör på, svarar jag fnissande.

Victor berättar vidare:

-Jag drömmer våta drömmar flera gånger i veckan. Vaknar alltid med handen i en gungande rörelse mot klitoris. 

Sen fortsätter han:

-Min klitoris syntes inte ens innan jag började med testosteronet. Idag är den ca 3,5 cm lång när den är hård. Själva ”ollonet” är som en sån där stålkula man spelar med i Brios labyrintspel om du vet vad det är för spel. Men jag brukar använda lite glidmedel och dra kappan fram och tillbaka över klitorisen. Eller blotta den helt och bara trycka neråt med två fingrar i en cirkel rörelse åt höger.

Med ett gapskratt avslutar han.

-Jag använder alltid höger hand eller ibland vänster om jag onanerat mycket.

Här skrattar vi båda två så tårarna rinner, hur generös och bjussig kan man vara. Vet inte vad jag kunnat önska mig mer av den här intervjun, den har varit lärorik, den har berört mig och den har bjudit på massor av sex. Tusen, tusen tack Victor, jag önskar dig verkligen allt det bästa i livet.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Målarhjälp del 2.

Stockholm höll sakta på att vakna till liv under solens gassande strålar. Det doftade nybakat bröd från bageriet på hörnet. Och några morgontidiga joggare sprang förbi. Den intensiva värmen som hade hållit i sig i nästan tre veckor visade inga tecken på att avta. Trots att klockan bara var strax efter åtta var det redan 23 grader och Stefan höll sig i skuggan där han stod och väntade på bussen. Han var glad för att han valt shorts och linne det skulle bli svettigt idag. Doften av varm asfalt började sprida sig och en viss sommarlunk blev tydlig även mitt i stan. Medan han stod och väntade passade han på att iaktta människorna som passerade, det märktes att det var semestertider, antalet kostymnissar var betydligt lägre än vanligt medans antalet japaner med kameran i högsta hugg var onödigt högt. Stefan skakade på huvudet och suckade lite, det skulle onekligen bli skönt att få jobba ute i skärgården några dagar. När Joel, hans chef på målerifirman, först frågat om han kunde tänka sig at

Heta samtal om Strapon.

Det var ingenting jag ens funderat på det här med strapon. Sen var det en kväll i höstas, jag och Peter hade bestämt oss för att dricka lite för mycket vin så vi skulle våga fylla i vår sida på Hemligg. När vi kom till listan över vad vi gillade i sängen och jag rabblar alla alternativ så säger Peter plötsligt JA när vi kommer till strapon. Jag ryckte till och tittade på honom, han såg lite lagom generad ut. Är det sant vill du prova det frågade jag och såg nog rätt tvivlande ut. Mmm är väl lite nyfiken kommer det från Peter. Min hjärna spinner igång, vad tycker jag om det? Vi har ju lekt med buttplugg och vibrator men sele och att jag ska sätta på honom, tanken var lite skrämmande. Men allt är värt att prova minst en gång. Sagt och gjort så började jag surfa runt på Wish för att hitta en sele som gick om min inte så späda kropp. Hade ingen lust att lägga tusen kronor på något som varken han eller jag visst om vi skulle gilla. Men där och då sköt jag lite på beställningen, men så någo

Tur på fjället

Ing-Marie satt på tåget och såg ut på det fantastiska landskapet som passerade. Det var med blandade känslor hon närmade sig Undersåker. Att gå på tur i den jämtländska fjällvärlden var något hon gjort varje vinter de senaste 20 åren. En vecka sent på våren när det var nästan tomt på turister hade hon njutit av frisk luft, bländande vit snö och en strålande sol från en klarblå himmel. Men det hade alltid varit tillsammans med Sture.  Hjärtat snörptes samman när hon tänkte på Sture. 42 fina år hade de fått tillsammans innan han helt utan förvarning dog av en hjärtinfarkt två dagar före midsommarafton i fjol. Det gjorde fortfarande så ont och hon torkade några tårar som började rinna. Döttrarna hade tyckt att hon skulle ta en charterresa till Kanarieöarna istället men Ing-Marie ville inte träffa massa folk. Hon kände att hon behövde få komma upp på fjället känna stillheten och kanske skulle smärtan bli mindre om hon fick vara någonstans där de delat några av sina bästa stunder hon och St