Fortsätt till huvudinnehåll

Heta samtal om nätdejting


Jag är ju så himla gammal så det här med nätdating fanns inte när jag var ute och dejtade senast. Utan jag och Peter träffades på en väldigt blöt fest hos gemensamma vänner. Sen har jag ju med skräckblandad förtjusning följt mina vänner som Tindrar och är inne på olika datingsidor på nätet. 


När jag i mitt Heta samtal med Martin som lever som swingers hade skrivit om att han och hans fru brukade träffa andra likasinnade på Bodycontact.com fick jag ett DM från Lisa. Hon berättade att hon träffade sin man på Bodycontact för 14 år sen. Då visste jag vad som skulle bli vinkeln på vårt samtal. För hur hett måste inte sexlivet vara om man träffats via en sexsite, eller? Ja ni hör ännu en gång får jag tillfälle att testa om mina fördomar stämmer.


Lisa är 40 år och arbetar som undersköterska. Hon bor tillsammans med sin man och sina fyra barn i södra Sverige. Jag frågar varför hon ville vara med i Heta samtal och hon svarar glatt att det var en kombination av hennes spontana sida som älskar att kasta sig in i nya saker och en önskan om att spräcka ytterligare några av mina fördomar. Me like :)


Vi börjar direkt med det mest spännande Bodycontact. Jag har inte skapat något konto och har med andra ord ingen koll på hur det funkar.

- Var det för att du var intresserad kärlek eller var du helt krasst bara ut efter sex?

- Jag var bara ute efter sex, hade separerat rätt nyss och kom ifrån ett förhållande med ganska typiskt Svenssonsex. Du vet det var missionären och så kom han efter fyra sekunder tror jag knappt visste hur en riktig orgasm kändes.

- Men vad vad det som fick dig att kasta dig ut i det här; bara annonsera efter sex?

- Tror att det var någon form av rebell inom mig som ville få utlopp. Jag ville prova allt det där jag läst om i noveller. Var inte alls intresserad av någon ny relation. Ville bara ha sex, du vet som killar brukar uttrycka det - töm och glöm.


Kan inte annat än tycka att det är modigt, inte bara att våga kasta sig in i något helt nytt bara för sin egen skull utan också för att vi kvinnor fortfarande får höra att vi ska vara fina flickor som knappt bör tänka på sex och absolut inte bejaka den och ta för oss.


- Hur gick det då, hann du träffa några andra män innan du träffade din drömprins.

Lisa skrattar och berättar:

- Jag hann träffa tre killar innan min man dök upp.

- Hur gick det då? Fick du uppleva det där du läst om i novellerna? undrar jag nyfiket.

- Första killen var en total flopp. Han var inte alls den han sagt sig vara vare sig till utseende eller personlighet, ingenting stämde. Den andra killen blev det sex med men den där wow-känslan infann sig inte. Så jag tänkte tredje gången gillt annars lägger jag ner det här. Men kille nr tre var precis det jag sökte, han var en gud i sängen.


Nu utger jag mig ju ändå för att vara en sexblogg så jag måste ju trotsa min blygsel (som förresten har minskat betydligt) och fråga vad han gjorde för att få epitetet Gud i sängen.

Hon ler och svarar:

- Bara sättet han såg på mig som att han verkligen ville ha mig, Han visade mig en helt ny dimension inom sex. Bara en sån sak som att bli slickad till orgasm. Exet hade aldrig slickat mig om han inte var full. (och då gissar jag att det inte var särskilt bra) Men kille nummer tre hade fokus på mig och min njutning istället bara på sin egen.


Tillbaka till själva dejtandet, hur funkar det?

- Det är ju väldigt tydligt att du bara var ute efter sex. Men rent praktiskt, kom han hem till dig, av med kläderna och så hopp ner i sängen?

- Som tjej får du många förslag så det gäller att sålla väl. Jag vågade inte ta hem dem direkt utan brukade träffa dem ute först på en fika eller en öl första gången. Min syster var kontrollant och skickade sms. Om jag inte skulle svara på de visste hon vad hon skulle göra. Hon visste alltid var och när jag skulle träffa dem.

Tryggt med en kontrollant men lite läskigt ändå. 

- Hur gick det då med kille nummer tre, han som var en gud i sängen? vill jag veta. Blev det bara sex eller blev det något mer?

- Jo vi träffades i ungefär två månader, varannan helg då jag var barnfri. Men sen började han prata känslor och det var inte jag intresserad av.


Men det där med att inte få några känslor för sin dejter gick ju sådär för kille nummer fyra, Jocke, har hon ändå varit gift med i tio år numera. Vad hände där?

Lisa skrattar högt:

- Jag hade pratat lite med Jocke vid sidan om kille nummer tre. Han var annorlunda, blyg. Jag gillade det. Sen var han intresserad av mig på riktigt, ville verkligen lära känna MIG och ta reda på vad jag gillade och inte.


Om man träffas på en sexsida måste väl förutsättningar till ett bra sexliv vara

höga.

- Är det så har ni prioriterat att ha och prata  sex i ert förhållande?

Lisa ler när hon konstaterar:

- Vår sexliv precis som de flesta andras har nog gått upp och ner. Med barn, jobb och ja livet får man inte alltid alltid så mycket sex som man skulle vilja.

Hon fortsätter:

- Men vi har alltid varit öppna och raka med vad vi vill och vad vi gillar rent sexuellt.

Med fyra barn och en sexåring som helst sover mellan mamma och pappa är det inte alltid så lätt att få till tid för sex. Men Lisa och Jocke har hittat sitt sätt:

- Vi använder fantasin. Duschar och tar en snabbis där eller i tvättstugan. Sen försöker vi få till en hotellhelg då och då. 

- Vad gillar du bäst i sängen?

- Jag älskar att rida, säger hon och ler stort.

Mmmm det gillar jag också, att ha makten att kunna bestämma och sen känns det som att han kommer djupare in i mig då.

Efter ungefär två år tillsammans började Lisa och Jocke prata om att de var nyfikna på att få ut mer av sitt sexliv.

- Jocke var nyfiken på bisex och det var jag också så vi skapade en gemensam profil på Bodycontact där vi sökte en extra man.

Den här fantasin delar Peter också, men jag känner mig inte helt bekväm, mest är jag nog rädd att han ska upptäcka att det är bättre än det vi delar. Så jag frågar Lisa om det är något hon kan relatera till.

- Nja inte riktigt, jag resonerade att antingen gör vi det här ihop eller så kommer han prova på egen hand. Då kändes det bättre att göra det ihop.

Ok det låter ju rätt vettigt, får väl tänka några varv till på det här. Hur gick det när ni letade efter en extra man?

- Det var inte helt lätt, det var många män som svarade men när det väl gällde var de inte intresserade av bisex utan vara bara intresserade av mig. Vi skrev till och med att jag bara skulle vara åskådare, en annan av mina fantasier, men inte ens det fungerade, berättar Lisa.

- Hur gick ni vidare då?

- Vi sökte par som var bisexuella. Då gick det bättre.

- Har ni träffat olika par eller är det samma par ni träffar flera gånger.

- Vi har försökt hitta ett par för en mer varaktig reaktion, förklarar Lisa innan hon fortsätter. För ungefär fem år sen trodde vi att vi hittat ett par, men efter ett par träffar så gick de isär.

- Hur går det till när ni ska träffa ett nytt par?

- Vi träffas innan för att prata och se att attraktionen finns där. Det är viktigt att det känns bra för oss båda annars backar vi, säger Lisa.

- Men med fyra barn, hur löser ni det rent praktiskt?

- Farmor och farfar brukar ställa upp.

Innan jag hinner fråga fortsätter hon:

- Vi brukar säga att vi är bortbjudna på middag.

Puh tror inte jag hade klarat så mycket öppenhet som “Kan ni ta barnen vi tänkte ha gruppsex ikväll?”.


- Hur är det när ni träffar andra par då? Har ni sex alla fyra eller byter ni partner?

Lisa ser engagerad ut när hon förklarar:

- Vi har både sex tillsammans alla fyra och två och två, men vi är alltid i samma rum.

- Vad är det bästa rent sexuellt?

- När vi träffar andra par älskar jag att ligga som en fyrkant så att alla kan smaka, slicka och suga på varandra.

- Ser du dig som bisexuell? undrar jag. - Ja men jag har inte varit kär i någon kvinna, det har varit rent sexuellt.


Många, ja numera kan jag faktiskt säga många, av de jag pratat med som gillar sex med flera berättar att de blir goda vänner med sina sexpartners men för Lisa och Jocke har det inte varit så.

- Nej det är inga vi träffar för att äta middag utan vi ses för att ha sex.

- Hur ofta träffar ni andra par?

- Nu är det rätt länge sen men det brukar vara typ varannan månad.

- Så det är som en extra krydda till ert sexliv?

- Ja det är en krydda som också får oss att uppskatta det vi har hemma.

Lisa berättar att det har en dejt planerad med ett nytt par snart och att hon hoppas att det ska få in lite mer glädje och spänning i deras liv igen.

Jag önskar dem allt gott och tackar för ett härligt och öppenhjärtigt samtal.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Målarhjälp del 2.

Stockholm höll sakta på att vakna till liv under solens gassande strålar. Det doftade nybakat bröd från bageriet på hörnet. Och några morgontidiga joggare sprang förbi. Den intensiva värmen som hade hållit i sig i nästan tre veckor visade inga tecken på att avta. Trots att klockan bara var strax efter åtta var det redan 23 grader och Stefan höll sig i skuggan där han stod och väntade på bussen. Han var glad för att han valt shorts och linne det skulle bli svettigt idag. Doften av varm asfalt började sprida sig och en viss sommarlunk blev tydlig även mitt i stan. Medan han stod och väntade passade han på att iaktta människorna som passerade, det märktes att det var semestertider, antalet kostymnissar var betydligt lägre än vanligt medans antalet japaner med kameran i högsta hugg var onödigt högt. Stefan skakade på huvudet och suckade lite, det skulle onekligen bli skönt att få jobba ute i skärgården några dagar. När Joel, hans chef på målerifirman, först frågat om han kunde tänka sig at

Heta samtal om Strapon.

Det var ingenting jag ens funderat på det här med strapon. Sen var det en kväll i höstas, jag och Peter hade bestämt oss för att dricka lite för mycket vin så vi skulle våga fylla i vår sida på Hemligg. När vi kom till listan över vad vi gillade i sängen och jag rabblar alla alternativ så säger Peter plötsligt JA när vi kommer till strapon. Jag ryckte till och tittade på honom, han såg lite lagom generad ut. Är det sant vill du prova det frågade jag och såg nog rätt tvivlande ut. Mmm är väl lite nyfiken kommer det från Peter. Min hjärna spinner igång, vad tycker jag om det? Vi har ju lekt med buttplugg och vibrator men sele och att jag ska sätta på honom, tanken var lite skrämmande. Men allt är värt att prova minst en gång. Sagt och gjort så började jag surfa runt på Wish för att hitta en sele som gick om min inte så späda kropp. Hade ingen lust att lägga tusen kronor på något som varken han eller jag visst om vi skulle gilla. Men där och då sköt jag lite på beställningen, men så någo

Tur på fjället

Ing-Marie satt på tåget och såg ut på det fantastiska landskapet som passerade. Det var med blandade känslor hon närmade sig Undersåker. Att gå på tur i den jämtländska fjällvärlden var något hon gjort varje vinter de senaste 20 åren. En vecka sent på våren när det var nästan tomt på turister hade hon njutit av frisk luft, bländande vit snö och en strålande sol från en klarblå himmel. Men det hade alltid varit tillsammans med Sture.  Hjärtat snörptes samman när hon tänkte på Sture. 42 fina år hade de fått tillsammans innan han helt utan förvarning dog av en hjärtinfarkt två dagar före midsommarafton i fjol. Det gjorde fortfarande så ont och hon torkade några tårar som började rinna. Döttrarna hade tyckt att hon skulle ta en charterresa till Kanarieöarna istället men Ing-Marie ville inte träffa massa folk. Hon kände att hon behövde få komma upp på fjället känna stillheten och kanske skulle smärtan bli mindre om hon fick vara någonstans där de delat några av sina bästa stunder hon och St