Fortsätt till huvudinnehåll

Heta samtal om BDSM.

Dags för nästa intervju och nu ska ni få träffa  Mia, hennes konto har jag följt rätt länge. En snygg kvinna som delar sensuella och sexiga bilder av sig själv, sina katter och sina leksaker. 

Av hennes bilder hade jag en ganska tydlig bild av vem hon var. 

Om jag hade fel?

Som bara den och jag älskade det.

Mia är singel och bor i södra Sverige, hon är 44 år och har två tonårs döttrar som bor med henne på heltid.


En av anledningarna till att jag hörde av mig till just Mia när den här idéen med intervjuer kom upp var ett svar hon gav på en fråga jag la ut i storyn på Instagram.


Frågan var är du hetero, bi eller homosexuell.

På det svarade Mia sexuell.

Det gjorde mig nyfiken och blev därför min första fråga, hur tänkte du där?

- Sexuell benämner jag det för att det inte är könet som spelar roll utan kemin mellan människor och ibland tänder det även till med kvinnor.

Datear du både män och kvinnor? måste jag ju fråga då.

Endast män, än så länge.


När jag har följt Mia har jag fått känslan av att hon använder sin sida för att flörta och få kontakt med män. När jag nämner det får jag min första fördom krossad.


Ja du, många tror jag bara är ute efter sex p.g.a mina bilder och tror att jag är lättfotad. En del blir otroligt otrevliga när jag säger ifrån och många kvinnor anmäler bilder och tycker jag är slampig. Men mitt syfte är inte alls att få sex utan för att väcka lusten hos andra. För mig är kroppen bland det vackraste vi har och jag har accepterat att jag ser ut som jag gör och tycker fler ska lära sig älska sin kropp och sig själva.

Sen tillägger hon:

Visst har jag ett aktivt sexliv men jag väljer med vem och när det passar mina behov och även vilken slags sex jag vill ha.


Mias åsikter stämmer i mycket överens med vad jag tycker och tänker och jag berömmer henne för att vara en bra förebild för sina döttrar. Bli kär i en person inte inte i ett kön, var stolt över dig själv och din kropp och låt ingen sätta sig på dig.

Vi har ett öppet förhållande till sex här hemma och pratar om det när de vill. De vet att jag träffar män och fotograferar mig mm. Däremot vill de inte se eller läsa och därför har jag låsta konton på sociala medier så deras vänner och bekanta inte ska kunna kommentera att de sett mig på nätet.

När hon sen berättar att döttrarna fick varsin dildo i julklapp och att de ibland lånar hennes leksaker inser jag att det här med ett öppet förhållningssätt till sex inte är något hon bara säger


När vi pratar om att datea och hur man hittar rätt skrattar Mia till:

Ja du det är en djungel. Det finns nog två rätt tydliga läger, de som bara vill ha sex och de som vill bli seriösa direkt. 

Sen fortsätter hon:

- Jag söker efter kärlek som alla andra men det är inte så enkelt. Det är många bitar som ska

falla på plats - kemi, humor och lust att upptäcka tillsammans är väl det viktigaste.

Sen är jag inte alls intresserad av en man som bara vill ha mig för sig själv och där jag inte får dela av mig av mig själv på sociala medier.

Men jag ser det som väldigt svårt att kunna leva med en man igen, iaf så länge barnen bor hemma då jag prioriterar dem och djuren samt mitt arbete före en mans krav och behov. Jag trivs med att vara ensam tidvis och de förhållande som jag varit i hittills i mitt liv har varit med rätt klassiska mansgrisar som mer vill ha en mamma än en partner.


Än annan anledning till att jag kontaktade just Mia var att jag på bilderna hon postade gissade mig till att hon höll på med BDSM. Det är ju spännande, förbjudet och väldigt kittlande och därför något jag måste gräva lite i. När jag frågar om min gissning stämmer bekräftar hon det men bara med vissa speciella partners.

Jag har haft en master där förhållandet var helt magiskt.

En master, betyder det att du är den undergivna? (Ännu en fördomspåhopp föll)

Ja det stämmer jag är den undergivna.

Jag måste ju fråga:

Vad är det du tänder på? 

Jag tänder på att slippa känna kontroll, att vara helt maktlös och låta den andra parten styra över mina behov. Att komma till en punkt där hjärnan kopplas bort totalt och bara njuta av nuet. Att vara maktlösa och bara vänta på vad som ska ske.

För mig är BDSM förknippat med smärta, är det så?

Smärta till viss del men aldrig våld i mina BDSM sessioner. Jag ska lyda, även om det händer att jag är busig och då måste jag straffas. Ibland genom att jag blir utan sex.

Vad använder ni för tillbehör, eller hur jag nu ska uttrycka det?

En del koppel, handfängsel och piskor men framför allt en stark fast hand som bestämmer allt.

Ännu en ny värld öppnar sig och jag måste fråga vidare:

Ska du vara passiv eller får du vara aktiv på hans order?

Jag ska vara det han vill att jag ska vara. Jag är där för att göra honom nöjd och tillfredsställd.


Har ju läst en del om BDSM och fått för mig att det ofta är människor med mycket ansvar som är undergivna. Alltså måste ju amatör psykologen i mig kolla hur det är i Mias fall:

Vad jobbar du med?

Kundtjänst.

Jag förklarar hur jag tänker och hon svarar:

Ja, det hör ihop. Numera har jag trappat ner på ansvar då jag hade för stort kontrollbehov och för mycket kan själv mentalitet. Jag har gått in i väggen tre gånger men sen jag komma in i BDSM världen vet jag att jag vill leva i nuet utan kontroll. Idag har jag mindre kontroll och tar mer dagen som det kommer.


Hur kommer man in i den världen då? kan jag inte låta bli att fråga.


Jag träffade en man av en slump på en arbetsplats där jag för första gången  kände en attraktion som jag aldrig känt innan, bara hans närvaro fick min kropp att gå igång på alla cylindrar. Han frågade mig en dag efter att vi träffats i några månader om jag ville prova och efter att jag funderat på det, läst på lite om det så sa jag ja. Det vi hade går inte ens beskriva annat än som ren magi.


Var du inte rädd?

Jo jag var både rädd och nyfiken. Men jag gillar utmaningar och speciellt att utmana mig själv.


Vi fortsätter prata och kommer tillbaka till det att män blir provocerade av att hon inte vill ha sex och kvinnor av att de tror att hon vill ha sex.

Mia konstaterar krasst att män ogillar att bli nobbade och kvinnor ogillar konkurrens.


Det för samtalet vidare till det här med vänner. Det är en sak att ha en öppen dialog med sina döttrar men hur ställer sig hennes kvinnliga vänner?

Hon berättar att hon bara har några få kvinnliga vänner då hon upplever att de ofta är skeptiska och känner sig hotade av henne.


Jag skulle kunna fortsätta berätta om vårt samtal och kanske kommer jag tillbaka till Mia och hennes åsikter och upplevelser i en annan intervju. Men jag avslutar med ett citat som jag tyckte lite extra mycket om:

Jag är rak och ärlig mot alla och de som inte kan ta det får gärna söka sig vidare.


Tack Mia för att du ville svara på mina nyfikna frågor.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Målarhjälp del 2.

Stockholm höll sakta på att vakna till liv under solens gassande strålar. Det doftade nybakat bröd från bageriet på hörnet. Och några morgontidiga joggare sprang förbi. Den intensiva värmen som hade hållit i sig i nästan tre veckor visade inga tecken på att avta. Trots att klockan bara var strax efter åtta var det redan 23 grader och Stefan höll sig i skuggan där han stod och väntade på bussen. Han var glad för att han valt shorts och linne det skulle bli svettigt idag. Doften av varm asfalt började sprida sig och en viss sommarlunk blev tydlig även mitt i stan. Medan han stod och väntade passade han på att iaktta människorna som passerade, det märktes att det var semestertider, antalet kostymnissar var betydligt lägre än vanligt medans antalet japaner med kameran i högsta hugg var onödigt högt. Stefan skakade på huvudet och suckade lite, det skulle onekligen bli skönt att få jobba ute i skärgården några dagar. När Joel, hans chef på målerifirman, först frågat om han kunde tänka sig at

Heta samtal om Strapon.

Det var ingenting jag ens funderat på det här med strapon. Sen var det en kväll i höstas, jag och Peter hade bestämt oss för att dricka lite för mycket vin så vi skulle våga fylla i vår sida på Hemligg. När vi kom till listan över vad vi gillade i sängen och jag rabblar alla alternativ så säger Peter plötsligt JA när vi kommer till strapon. Jag ryckte till och tittade på honom, han såg lite lagom generad ut. Är det sant vill du prova det frågade jag och såg nog rätt tvivlande ut. Mmm är väl lite nyfiken kommer det från Peter. Min hjärna spinner igång, vad tycker jag om det? Vi har ju lekt med buttplugg och vibrator men sele och att jag ska sätta på honom, tanken var lite skrämmande. Men allt är värt att prova minst en gång. Sagt och gjort så började jag surfa runt på Wish för att hitta en sele som gick om min inte så späda kropp. Hade ingen lust att lägga tusen kronor på något som varken han eller jag visst om vi skulle gilla. Men där och då sköt jag lite på beställningen, men så någo

Tur på fjället

Ing-Marie satt på tåget och såg ut på det fantastiska landskapet som passerade. Det var med blandade känslor hon närmade sig Undersåker. Att gå på tur i den jämtländska fjällvärlden var något hon gjort varje vinter de senaste 20 åren. En vecka sent på våren när det var nästan tomt på turister hade hon njutit av frisk luft, bländande vit snö och en strålande sol från en klarblå himmel. Men det hade alltid varit tillsammans med Sture.  Hjärtat snörptes samman när hon tänkte på Sture. 42 fina år hade de fått tillsammans innan han helt utan förvarning dog av en hjärtinfarkt två dagar före midsommarafton i fjol. Det gjorde fortfarande så ont och hon torkade några tårar som började rinna. Döttrarna hade tyckt att hon skulle ta en charterresa till Kanarieöarna istället men Ing-Marie ville inte träffa massa folk. Hon kände att hon behövde få komma upp på fjället känna stillheten och kanske skulle smärtan bli mindre om hon fick vara någonstans där de delat några av sina bästa stunder hon och St