Fortsätt till huvudinnehåll

Heta samtal om när sexet försvinner del 1

 

Efter tio dagar med Corona och noll sexlust känns det som rätt tillfälle för det här Heta samtalet som jag skrev för rätt länge sedan. Jag har undrat lite över när jag skulle publicera det här inlägget. Det är ju lite udda att ha ett inlägg som handlar om att någon inte har sex på en blogg som kallar sig sexblogg. Men det är ändå något som kommer upp rätt ofta när jag chattar med både män och kvinnor. Ofta är det så att man helt enkelt inte ligger i balans sexuellt. Den ena partnern vill ha mer sex än den andra. När vi pratar om det här så har vissa valt att vara otrogen för att få uppleva närhet och sex. Jag är aldrig för otrohet samtidigt har jag svårt att tänka mig ett liv utan sex. Tanken på att leva i ett förhållande där min partner skulle resa sig och gå när jag kryper nära för att visa min kärlek gör ont. Och jag förstår att tanken på att söka sexuell bekräftelse utanför förhållandet kan komma. Jag har också lärt mig att allt inte är så svart och vitt som jag gärna vill att det ska vara. 

En av männen jag pratat mycket med om det här berättar att hans barn tydligt sagt att om han lämnar deras mamma lämnar han dem också och han behöver inte höra av sig igen.  Det är inget beslut man tar rakt av och det ger lite perspektiv. Men hur länge vill, kan orkar man leva utan sex om man själv är en sexuell person? För det är ju så mycket mer än själva sexet, det är ju närheten, smekningarna och kyssarna det där som binder en samman i ett förhållande. I de här fallen jag pratat om här så har det handlat om förhållanden där den ena partnern inte vill ha sex men hur blir det när din partner inte kan ha sex?


Jesper är en av mina insta-män, en snygg, rolig och genomsnäll man med världens största hjärta. Han har ett fantastisk Instagramkonto, det passade egentligen inte alls in bland de jag brukar följa men hunden var så söt att jag var såld direkt. 

Tack vare några söta hundfilmer som jag började kommentera började vi prata lite grann. Men det som blev början på vår vänskap var en fråga i min Insta-story. Frågan för dagen var: När och var onanerade du senast? Jesper svarade med ett: “Alldeles nyss för att få upp värmen”. Jag svarade något om att det kunde ju vara bra i den här kylan. Lite senare samma dag kom vi att prata igen och vi konstaterade att det var fortfarande kallt och att det kanske behövdes en repris för att hålla värmen konstant. Tror att det var redan den dagen som Jesper berättade för mig att det var så hans sexliv såg ut, att ville han komma fick han runka, för hans fru klarade inte av att sex. Och ja som ni vet vid det här laget kan jag inte låta fråga, så jag frågade varför hon inte kunde det. Det visade sig att hon hade en muskelsjukdom som gjorde att det gjorde för ont att ha sex helt enkelt. Hans händer på hennes kropp var som knivar.

Där och då lät jag faktiskt bli att fråga mer men jag och Jesper hade hittat varandra och våra samtal fortsatte. Ofta så kom vi in på Sara, hans fru, bästa

vän och hans livs kärlek, våra samtal handlade om den stora kärlek han kände för henne men också den sorg han kände för det sexliv de inte längre hade tillsammans. Det märktes tydligt att det var något han inte hade pratat med någon om på allvar och att det fanns ett stort behov att få dela sina tankar och känslor med någon. 

Jesper pratar om Sara med så mycket kärlek men självklart också med oro och viss sorg för sjukdomen som bara kan gå en väg.

Något i mig tickade igång, jag pratar ju bara om när sex är fantastiskt himlastormande och orgasmerna haglar, men ibland är inte livet så.  Jesper kunde ju inte vara den enda som livet hade placerat i den här situationen. Ibland finns kärleken men inte sexet och anledningarna kan vara många. Den kärleken borde också få plats bland mina berättelser och jag frågade Jesper om han skulle kunna tänka sig att vara med. Till min stora glädje sa han ja och vi började så smått fila på en intervju. Det var lite svårt vi hade ju redan pratat så mycket och kände varandra rätt väl. Det är mycket svårare att ställa obekväma frågor till någon man känner än någon helt okänd. Men jag har gjort mitt bästa och jag hoppas att ni kommer lära känna lite av den Jesper jag känner.

Han och Sara träffades för snart 30 år sen på jobbet. Det var en sån där pangbombang förälskelse som ingen trodde skulle hålla. Hon var lite för snygg, han med ett lite struligt förflutet, men de bevisade för alla att de visst hörde ihop och att kärleken kan övervinna allt. När Jesper pratar om den här tiden lyser han upp, allt var enkelt och ja sexet var fantastiskt. Men säg den lycka som varar för evigt. Jesper och Sara började fundera på att skaffa barn, ett naturligt nästa steg i ett lyckligt förhållande. 

Men innan det lyckades råkade Sara ut för en trafikolycka som ledde till att hon måste steloperera ryggen och alla drömmar om barn var bara att lägga ner. Hennes kropp skulle aldrig klara av att bära ett barn. Det var inte slut på olyckor här utan människor i deras omgivning försökte nu skilja dem åt. De ansåg att Sara skulle ha det bättre utan Jesper och Sara hade just då inte kraften att stå emot och stå upp för sin egen vilja.

Tiden isär tärde på Jesper och tillslut ringde han upp och gav ett ulimatum, “Kom tillbaka till mig eller så går vi skilda vägar, jag orkar inte längre”.

Sara valde återigen Jesper och sen dess har det varit de två. Tillsammans har det förverkligat sin dröm om ett liv på landet.

När jag frågar om sexlivet hämtade sig efter olyckan berättar han att de hade sex efter olyckan men inte på samma vis. Sara hade varit väldigt vig och aktiv när de hade sex innan olyckan med med en stelopererad rygg blev det förstås annorlunda. Men det var ändå bra. 

Så för elva år sen kom nästa käftsmäll när hon fick sin muskelsjukdom. När jag frågar om prognosen får jag det nedslående svaret att det finns ingenting att göra utan att hon kommer sakta bara att bli sämre. 

Försiktigt frågar jag om de har något sex alls.

- Nej, inte de senaste fem åren, svarar han och låter ledsen.


Och visst kan det låta lite futtigt att prata om sex när man vet att den man älskar och vill leva resten av livet med sakta kommer dö ifrån en. Det är väl därför det finns så mycket skam kring det här ämnet. Vi förväntas tycka att det ju “bara” är sex och inget att göra en så stor affär av. Men vår sexualdrift finns där och just den här gången är det sexet eller egentligen bristen på sex som får vara i fokus. För vi människor mår bra av att känna en annan människas kropp mot vår, att få känna kåtheten rusa genom ådrorna och få njuta tillsammans. Så vad händer när vi inte får det.


Men åter till Jesper och hans situation. Jag frågar om det är något de brukar prata om han och Sara.

- Nej, inte särskilt ofta då det alltid gör henne väldigt ledsen. Hon är rädd att jag ska lämna henne pga att hon inte kan ha sex längre.

Fast jag vet svaret måste jag ändå fråga:

- Är det något du funderat på? Att lämna henne?

Svaret kommer direkt:

- Aldrig! Har inte ens tänkt tanken, jag älskar henne.

- Men du har inte tänkt att du skulle var otrogen för att få uppleva sexet och upphetsningen någon annanstans?

- Jo, svarar Jesper, men jag får genast en klump i magen vid tanken.Tror inte att jag är den typen av man helt enkelt.

- Vad är det du saknar mest med att inte ha sex? undrar jag.

- Jag saknar att ha någon ovanpå mig, att bli riden och jag saknar att få känna en avsugning eller att få ge oralsex och se hur hon reagerar, han skrattar till och fortsätter, jag har ju glömt hur det smakar. Ja hur det känns också för den delen.

- Vad är jobbigast med att inte ha sex?

- Det blir en frustration i kroppen och om jag inte tränat så mycket hade det blivit

väldigt mycket tuffare. Nu får jag ut mycket frustration där.

- Delar ni annan närhet, kramar och så? frågar jag.

-  Ja, jag lägger mig ofta och håller om henne och vi kramas i vardagen, hade vi inte gjort det hade det varit mycket jobbigare.

Men på grund av den ständiga smärtan i kroppen sover de inte tillsammans längre utan Jesper har flyttat in i gästrummet. 

Vi har pratat mycket om ¨saknaden i att få bekräftelse, att få känna sig sedd, jag och Jesper. Ett av sätten vi pratat om är att hitta en en kvinna att sexta med. Någon att byta bilder och fantasier med men utan att för den sakens skull vara fysiskt otrogen. Jag gjorde en liten efterlysning på min Instagram men utan något lyckat resultat. Men skulle du efter att ha läst om Jesper vilja komma i kontakt med honom så hör av er till mig på Instagram @heta_stunder eller på mail hetastundersman@gmail.com så ser jag till att ni får kontakt. 

Jag säger tack till Jesper för att du vågade dela med dig av din historia och jag hoppas att du även i fortsättningen vill vara en av mina Insta-män.

Imorgon får du möta Anette som inte haft sex med sin man sen de gifte sig,

för TOLV år sen.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Målarhjälp del 2.

Stockholm höll sakta på att vakna till liv under solens gassande strålar. Det doftade nybakat bröd från bageriet på hörnet. Och några morgontidiga joggare sprang förbi. Den intensiva värmen som hade hållit i sig i nästan tre veckor visade inga tecken på att avta. Trots att klockan bara var strax efter åtta var det redan 23 grader och Stefan höll sig i skuggan där han stod och väntade på bussen. Han var glad för att han valt shorts och linne det skulle bli svettigt idag. Doften av varm asfalt började sprida sig och en viss sommarlunk blev tydlig även mitt i stan. Medan han stod och väntade passade han på att iaktta människorna som passerade, det märktes att det var semestertider, antalet kostymnissar var betydligt lägre än vanligt medans antalet japaner med kameran i högsta hugg var onödigt högt. Stefan skakade på huvudet och suckade lite, det skulle onekligen bli skönt att få jobba ute i skärgården några dagar. När Joel, hans chef på målerifirman, först frågat om han kunde tänka sig at

Heta samtal om Strapon.

Det var ingenting jag ens funderat på det här med strapon. Sen var det en kväll i höstas, jag och Peter hade bestämt oss för att dricka lite för mycket vin så vi skulle våga fylla i vår sida på Hemligg. När vi kom till listan över vad vi gillade i sängen och jag rabblar alla alternativ så säger Peter plötsligt JA när vi kommer till strapon. Jag ryckte till och tittade på honom, han såg lite lagom generad ut. Är det sant vill du prova det frågade jag och såg nog rätt tvivlande ut. Mmm är väl lite nyfiken kommer det från Peter. Min hjärna spinner igång, vad tycker jag om det? Vi har ju lekt med buttplugg och vibrator men sele och att jag ska sätta på honom, tanken var lite skrämmande. Men allt är värt att prova minst en gång. Sagt och gjort så började jag surfa runt på Wish för att hitta en sele som gick om min inte så späda kropp. Hade ingen lust att lägga tusen kronor på något som varken han eller jag visst om vi skulle gilla. Men där och då sköt jag lite på beställningen, men så någo

Tur på fjället

Ing-Marie satt på tåget och såg ut på det fantastiska landskapet som passerade. Det var med blandade känslor hon närmade sig Undersåker. Att gå på tur i den jämtländska fjällvärlden var något hon gjort varje vinter de senaste 20 åren. En vecka sent på våren när det var nästan tomt på turister hade hon njutit av frisk luft, bländande vit snö och en strålande sol från en klarblå himmel. Men det hade alltid varit tillsammans med Sture.  Hjärtat snörptes samman när hon tänkte på Sture. 42 fina år hade de fått tillsammans innan han helt utan förvarning dog av en hjärtinfarkt två dagar före midsommarafton i fjol. Det gjorde fortfarande så ont och hon torkade några tårar som började rinna. Döttrarna hade tyckt att hon skulle ta en charterresa till Kanarieöarna istället men Ing-Marie ville inte träffa massa folk. Hon kände att hon behövde få komma upp på fjället känna stillheten och kanske skulle smärtan bli mindre om hon fick vara någonstans där de delat några av sina bästa stunder hon och St