Fortsätt till huvudinnehåll

Heta samtal om Lesbiskt sex

 Lesbiskt sex, visst är det spännande.

 För många män en porrfilmsfavorit och en fantasi om att få se på nära håll och gärna bli en del av i en trekant. För kvinnor en “tillåten” fantasi (till skillnad från att som man fantisera om en man) att fundera och drömma om hur det skulle vara att smeka en annan kvinnans bröst eller slicka hennes fitta.

Självklart har det varit ett av de ämnen jag velat ta upp i Heta samtal så ni kan ju bara ana hur glad jag blev när jag fått ett meddelande från Matilda när jag vaknade en morgon.

“ Hej! Om det finns intresse att göra en intervju om lesbiskt sex, så ställer jag hemskt gärna upp.”

Sen var det bara ett problem, det här med att faktiskt få till själva dejten för att få intervjun gjord. Men på tredje försöket gick det och vi fick en väldigt trevlig stund och jag kan glädja er med att jag tog mig igenom nästan hela intervjun utan att rodna, men på slutet blossade kinderna. Visst låter det lovande?

Vi kastade oss in i en lite kort presentation för att få lite grepp om vilka vi är.
Matilda gav en kort men ändå väldigt talande beskrivning av sig själv:
- Jag är 34, född och uppvuxen i en liten håla men bor nu i Göteborg med min sambo. Min stora passion  i livet är hundar, både privat och jobbmässigt. Är en glad, djup, kreativ person med världens sämsta humor.
- För att räta ut alla eventuella frågetecken. Är du lesbisk eller bisexuell?
- Jag är flata även om jag testade killar i tidig ålder för att försöka vara som “alla andra”, säger Matilda,
- Hur gammal var du när du förstod att det där med killar inte var din grej.
Matilda ler när hon svarar:
- Jag förstod nog det innan jag faktiskt visste vad homosexualitet innebar. Min första kärleken som liten var en tjej. Men jag tror att jag var runt 10 när jag förstod innebörden.
Alla homosexuella verkar bära på en kom-ut historia så jag frågar Matilda hur hennes historia ser ut. 
Då skrattar hon glatt och förklarar:
- Jag får erkänna att den är ytterst trist, då jag inte har någon egentligen. Min familj hade redan listat ut det innan jag träffade min första flickvän när jag var 16. Och mina vänner visste ju. Jag har haft en enorm tur gällande acceptans! Den jag trodde skulle ha lite problem var min styvpappa som varit något av en homofob.  Men det var inga problem alls. Och efter mig kom även min lillebror ut som bög o min storasyster som bi, så det är det normala i familjen.
Kan inte annat än skratt tillsammans med Matilda, blir så glad varje gång jag får höra en historia där det inte varit en stor grej utan bara självklart och naturligt. 

Har ju dessvärre hört historier som inte är fullt lika förlåtande. Som en kompis som kom ut som bög på en liten ort där han var aktiv i den kristna församlingen. Han hade hittat sitt livs kärlek i USA flyttade dit och gifte sig. När han kom hem på besök efter ett par år blev han hembjuden till sina gamla kompisar i församlingen. När de satt sig ner till middag säger en av dem att:
Vi är så glada att du är här igen nu vill vi be för att du ska bli frisk och fri från synd igen.
Han reste sig upp och gick därifrån och har inte pratat med någon av dem igen. Kan tillägga att han är fortfarande gift och bor kvar i USA med mannen i sitt liv.
Men nu tillbaka till Matilda, hon var ju också uppväxt på en liten ort så jag frågar:
- Hur var det att vara flata på en liten ort?
- Faktiskt bättre än i de flesta storstäder. Jag har aldrig fått några elaka kommentarer tex. Lite blickar när man håller flickvännen i handen möjligtvis, men det är väldigt mycket gayfolk för att vara en liten stad.
- Så din första tjej var hon från samma samhälle som du?
- Ja, men hon hade precis flyttat dit då.

- Din nuvarande sambo då, hur träffades ni?

- Jag la ut en kontaktannons på Facebook efter övertalning av min bästa vän. Hon kommenterade att jag hade vackra ögon. Jag hade sett henne i samma fb-grupp tidigare och hon hade fångat mitt intresse långt tidigare, men jag var för feg att skriva någonting då. Efter flera dagars intensivt skrivande sågs vi på en fika. Sen en fika till som blev en hel helg och efter det har det varit vi.

Visst är det underbart med lyckliga slut, sitter här och fånler igen.

- Du hade ju haft förhållanden med killar Matilda. Klarade du av att ha sex med dem eller tog det slut när ni kom till det fysiska i förhållandet?

- Jag hade sex men det var aldrig någon wow upplevelse även om det var riktigt trevligt ibland. Och under flera år tänkte jag att det är väl så sex är. Lite trevligt sådär, men inget att hänga i granen heller. Sen hade jag sex med en tjej för första gången och DÅ fattade jag grejen! säger Matilda med ett skratt.

- Om vi undantar det att du tänder på tjejer,  vad är den största skillnaden mellan att ha sex med killar eller tjejer? Vad är tjejer bättre på typ?

- Det är en mer intim upplevelse med en kvinna. Inte bara kroppsligt utan även mentalt. Och mer avslappnat då våra kroppar ju fungerar likadant. Sen finns det faktiskt även lesbiska kvinnor som inte har någon som helst koll på var klitoris sitter.

- Är det sant? frustar jag. På något sätt trodde jag att det ingick i grundkursen som kvinna, men tydligen inte. Jag berättar för Matilda att jag inför vår intervju lät mina följare på Instagram komma med frågor som de ville att jag skulle ställa. En fråga som återkom flera gånger var om de använde dildo eller strap on när de hade sex. I min värld borde det finnas så mycket mer, än att ha en låtsas kuk i sängen. Så jag frågar: 
- Vad tycker du bäst om i sängen?
- O ja, det är mycket mer än dildos. Visst jag gillar leksaker ibland. Dildo eller helst strap on. Men det blir mer av ett projekt då och inte lika naturligt som att bara använda sig utav sina kroppar. Jag älskar ett långt förspel. Gärna som pågår hela dagen då man går och retar varandra. Det bästa jag vet är att se och känna min tjej när hon njuter! Att få slicka henne till orgasm till exempel.
- Jag ingår också i klubben som älskar långa förspel, ler jag och fortsätter. Finns det sex som flator kan han men som vi heteropar går miste om?
- Att saxa, det är en av mina favoriter. Vet du vet vad det innebär?
Jag får erkänna att nej jag har ingen aning. (Notera att jag fortfarande inte har rodnat.)
Matilda förklarar:
- Jag rider i princip henne, fitta mot fitta så att säga. Helt underbart då man känner hur våt den andra är.
- Sitter eller ligger du? undrar jag.
- Hon ligger och jag sitter o gränslar henne. Får nog tillägga att jag är extremt vig vilket krävs för att få till den ställningen.
- Ok då låter det inte som en ställning som passar mig, konstaterar jag.
Matilda skrattar:
- Inte sambon heller, hon är smidig som ett kylskåp.
I mitt förhållande har vi olika roller när det kommer till sex, vissa av dem vill jag kanske koppla till att vi har olika kön, fast det egentligen nog handlar mer om olika personligheter. Jag frågar Matilda om de har olika roller när det kommer till sex.
Hon svarar:

- Jag är normalt sett undergiven, men med henne tycker jag om att ibland vara dominant också, vilket är helt nytt för mig att det kommer naturligt! Hon tycker inte om penetration på sig, men tycker om att ge mig det. Det är nog enda skillnaden på våra roller. Nyfiken som jag är måste jag ju fråga:

- Hur visar sig din dominata sida?

- Jag blir mer bestämd i mina rörelser. Kan lägga ner henne bestämt och ta henne bakifrån. Kanske inte jätte dominant, men för någon som vanligtvis är undergiven är det en stor skillnad.

Måste nog ha sett ut som ett frågetecken så jag erkänner att jag inte förstod någonting och frågar:

- Ok där tappade du mig, hur gör du när du tar henne bakifrån?

Matilda ler retsamt och svarar:

- Jag hoppades att du skulle fråga det. Jag gör precis som jag skulle gjort om jag haft en kuk, men jag använder handen istället på hennes klitoris och kan samtidigt stimulera min mot hennes lår eller rumpa.

Ok där var det kört, nu blossar mina kinder ilsket röda och Matilda skrattar åt min förlägenhet. Men erkänn att jag klarade mig länge ändå?

Några djupa andetag så är vi på banan igen även om jag måste stryka mig över kinderna för att känna om de är lika varma som de känns och ja det är de.

- Ok nu ska jag försöka ta mig vidare utan att bryta ihop igen, fnissar jag och frågar med allt allvar jag kan uppbringa:

- Har du någon favorit sexupplevese?

Matilda svarar:

- Menar du ett specifikt tillfälle eller mer i allmänhet?

- Både och gärna.

- Om vi ska prata om ett särskilt tillfälle måste det nog vara när hon tog mig bakifrån med en strapon samtidigt som jag hade en buttplug. Slutade i en fontänorgasm och lyckade inte få riktig styrsel i benen igen på en kvart.

Matilda gör en liten paus innan hon fortsätter:

- Men det jag ändå tycker bäst om är sex då vi är riktigt nära varandra. När det är kärleksfullt, intimt och länge och allra helst komma tillsammans på samma gång.

Ni som läst mina Heta samtal vet ju att jag har massor av fördomar som jag gärna vill få krossade eller bekräftade så låt oss testa en:

- När det gäller bögar har jag en fördom att de ofta lever i öppna förhållanden? Hur är det i flat-världen?

- Jag har hemskt nog samma fördom där. Eller åtminstone att det ofta är öppet för att ta in en tredje part i sexet. Nästan alla mina bögvänner gör det. Men känner ingen flata med öppet förhållande på något vis faktiskt.

Jag har ju gett mig på att skriva några lesbiska noveller och vågar som sista fråga i intervjun höra hur hon tycker att jag klarar det.

Hennes svar får mig att rodna igen men den här gången av stolthet:

- Jag tycker att du gör ett utmärkt jobb! Och jag gillar att du låter båda få vara just kvinnor. Ofta när lesbiskt sex skrivs av heterosexuella så är den ena kvinnan butch eller väldigt maskulin.

Ännu en gång har jag fått lära mig nya saker och ännu en gång har jag träffat på en fantastiskt generös och rolig person. Tack Matilda för att du ville vara med och dela med dig.

Och nu fortsätter jakten på en lika generös och rolig bög som vill berätta allt om bögsex och krossa mina fördomar. Vet du någon eller är det dig jag söker så hör av dig här eller på Instagram.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Målarhjälp del 2.

Stockholm höll sakta på att vakna till liv under solens gassande strålar. Det doftade nybakat bröd från bageriet på hörnet. Och några morgontidiga joggare sprang förbi. Den intensiva värmen som hade hållit i sig i nästan tre veckor visade inga tecken på att avta. Trots att klockan bara var strax efter åtta var det redan 23 grader och Stefan höll sig i skuggan där han stod och väntade på bussen. Han var glad för att han valt shorts och linne det skulle bli svettigt idag. Doften av varm asfalt började sprida sig och en viss sommarlunk blev tydlig även mitt i stan. Medan han stod och väntade passade han på att iaktta människorna som passerade, det märktes att det var semestertider, antalet kostymnissar var betydligt lägre än vanligt medans antalet japaner med kameran i högsta hugg var onödigt högt. Stefan skakade på huvudet och suckade lite, det skulle onekligen bli skönt att få jobba ute i skärgården några dagar. När Joel, hans chef på målerifirman, först frågat om han kunde tänka sig at

Heta samtal om Strapon.

Det var ingenting jag ens funderat på det här med strapon. Sen var det en kväll i höstas, jag och Peter hade bestämt oss för att dricka lite för mycket vin så vi skulle våga fylla i vår sida på Hemligg. När vi kom till listan över vad vi gillade i sängen och jag rabblar alla alternativ så säger Peter plötsligt JA när vi kommer till strapon. Jag ryckte till och tittade på honom, han såg lite lagom generad ut. Är det sant vill du prova det frågade jag och såg nog rätt tvivlande ut. Mmm är väl lite nyfiken kommer det från Peter. Min hjärna spinner igång, vad tycker jag om det? Vi har ju lekt med buttplugg och vibrator men sele och att jag ska sätta på honom, tanken var lite skrämmande. Men allt är värt att prova minst en gång. Sagt och gjort så började jag surfa runt på Wish för att hitta en sele som gick om min inte så späda kropp. Hade ingen lust att lägga tusen kronor på något som varken han eller jag visst om vi skulle gilla. Men där och då sköt jag lite på beställningen, men så någo

Tur på fjället

Ing-Marie satt på tåget och såg ut på det fantastiska landskapet som passerade. Det var med blandade känslor hon närmade sig Undersåker. Att gå på tur i den jämtländska fjällvärlden var något hon gjort varje vinter de senaste 20 åren. En vecka sent på våren när det var nästan tomt på turister hade hon njutit av frisk luft, bländande vit snö och en strålande sol från en klarblå himmel. Men det hade alltid varit tillsammans med Sture.  Hjärtat snörptes samman när hon tänkte på Sture. 42 fina år hade de fått tillsammans innan han helt utan förvarning dog av en hjärtinfarkt två dagar före midsommarafton i fjol. Det gjorde fortfarande så ont och hon torkade några tårar som började rinna. Döttrarna hade tyckt att hon skulle ta en charterresa till Kanarieöarna istället men Ing-Marie ville inte träffa massa folk. Hon kände att hon behövde få komma upp på fjället känna stillheten och kanske skulle smärtan bli mindre om hon fick vara någonstans där de delat några av sina bästa stunder hon och St