Fortsätt till huvudinnehåll

Heta samtal om kommunikation och strypsex


 I mitt förra Heta samtal pratade jag mad Mia om BDSM och om att var singel och ändå välja att ha ett aktivt sexliv. Det ni inte fick läsa då var slutet på vårt samtal, det som handlade om alla gifta män som kontaktade henne.

⁃Varje gång är det samma historia. De säger att de är lyckliga men att de slutat att ha sex. Jag gjorde en undersökning på min story för några veckor sen och väldigt många av de som levde i ett förhållande svarade att de inte var nöjda med sitt sexliv. Så jag frågar varför hon tror att så många är missnöjda med sitt sexliv. 

-Min erfarenhet är att de inte vågar vara öppna med sina behov för att de är rädda för att anses som onormala, svarar Mia och fortsätter, människor är rädda för vad andra ska tycka eller tro och har svårt att lämna tryggheten ett förhållande innebär. Men varför leva ett liv man är missnöjd med? Sen tror jag att det ofta beror det på båda parter och att det bottnar i lika delar rädsla och kommunikationsproblem. 

När Mia säger det kan jag inte låta bli att le, för jag har ju redan planerat för vad nästa Heta samtal ska handla - kommunikation. För när Alice svarade på min fråga om att vara med i Heta samtal bad jag henne berätta vad som var hennes eller mera deras grej när det kom till sex. 

Hon svarade: 
⁃Kanske inget speciellt sådär men kommunikation, tid och engagemang, öppna känslor och en närvaro som är öppen för förändringar i sexet, lekfullt och odramatiskt. Så med det som bakgrund bestämde jag att utgångspunkten skulle bli kommunikation. Och vilket spännande samtal det blev.

Alice är 32 år och bor i Södra Sverige, (en parantes men var är alla härliga norrlänningar som vill prata sex med mig), hon är gift och arbetar som undersköterska. Hon och maken träffades på Tinder för tre år sedan och gifte sig förra året. Tycker det är roligt när man hör att Tinder funkar på riktigt inte bara som ett ställe att skaffa sig ett ligg. 

För att få in samtalet på rätt spår, dvs sex, frågar jag:
-Hade ni sex nästan direkt eller höll ni på er ett tag.
Skrattande svarar Alice:
⁃Andra dejten, men det hade blivit första om inte jag blivit så full.

Både Alice och hennes make hade haft längre relationer tidigare men när det träffades visste båda att det här var The one.
-Jag trodde att det var mannen jag dateade innan som var The one, men blev snart smärtsamt medveten om att så var det verkligen inte. Sen tog det mig två år att ta mig ur den relationen.
-Men när jag och maken träffades var det som att allt föll på plats.
⁃I vår relation har det här med att prata sex varit något som tagit tid och vuxit fram över tid. Hur var det för er? Började ni prata sex direkt eller tog det ett tag innan ni kom dit? undrar jag.
Alice skrattar till:
⁃Nej vi började prata sex ganska direkt. Attraktionen mellan oss var så intensiv att vi behövde den transparensen mellan oss direkt.

Med tanke på hur jag har varit och till viss del fortfarande är måste jag ju fråga:
⁃Att prata sex kan ju kännas pinsamt och svårt hur var det för er?
⁃Nej det var aldrig pinsamt. För mig personligen har det aldrig varit pinsamt att prata om sex och för honom var det en lättnad att jag var så öppen då han alltid haft ett stort intresse för sex och att prata om sex men inte haft någon att prata med.
Alice fortsätter leende:
⁃Jag trodde inte att jag skulle kunna ha såna samtal som vi har med en man.

Jag och Peter skriver ofta om sex till varandra eller när vi ligger i mörkret efter att ha haft sex så jag inte behöver se honom i ögon. Så jag blir ju förstås nyfiken på hur Alice och hennes man gör.

⁃Är det i någon speciell situation ni pratar sex? Typ i bilen, över frukost eller i sängen.

⁃Ofta i bilen faktiskt, säger hon och skrattar till. Vi brukar ofta ta en tur med bilen när vi är uttråkade.

Vad har alla dessa samtal lett till, gör det någon skillnad i förhållandet undrar jag förstås.

⁃Ja vi har respekt för varandra på ett djupare plan, för den andres njutning, lust, ingen lust eller ojämn lust. Vi har hittat en närhet och trygghet i vår kommunikation som gjort vårt sexliv nästan tantriskt. Hmm där tappade hon mig, nu måste jag gräva djupare.

⁃Vad menar du med tantriskt sex?

⁃För oss är det tantriska när det endast behövs lite, lite, lite i själva knullandet för att det ska bli orgasmiskt.

⁃Alltså att ni inte rör er så mycket?

⁃Precis, det kan räcka att han kommer in i mig och att vi har djup ögonkontakt. Låter det flummigt?

⁃Nej inte flummigt men otroligt innerligt och spännande.

⁃Sen är det självklart att vi knullar hårt också, eller älskar långsamt men det som är typiskt är den där kontakten som blir mellan våra personer via våra kroppar. Coolt ändå att få orgasm av att bara (ja inte riktigt men ändå) se varandra i ögonen.

Du nämnde i vår första kontakt att era samtal fått er att utforska nya saker i ert sexliv, vad då t.ex.?

⁃Framförallt utforskandet av analsex och BDSM.

⁃Hade ni provat det tidigare eller upptäckte ni det ihop?

⁃Vi hade båda testat innan, han med en som älskade att använda redskap och jag i en dysfunktionell relation. Så för Maken var det rätt kul att leka med men inget WOW och för mig förstärktes bara mitt obehag och underkastelse i den relationen. Mest för att mina ord inte räckte för att han skulle sluta. Det blev rena övergrepp.

I min hjärna känns det nästan oöverstigligt att gå från en relation där BDSM var förknippat med övergrepp till något man njuter av.

Vi pratar vidare om BDSM och Alice förklarar att de innefattar både "dirty talk", smisk, stryp och hårda med kärleksfulla klappar. Hon poängterar också att det är hon som undergiven som ändå styr och att maken har all fokus på hennes reaktioner och andning.

Men strypsex, som lärare har jag ägnat åtskilliga timmar åt att prata porr och vikten av att inte tro att sex är som på porrfilm. Håller verkligen normala människor på med det? Och Alice känns otroligt varm och äkta så uppenbarligen gör de det. Jag måste få veta mer:

⁃Strypsex, bara ordet ger mig panik.

⁃Så har jag också sett på det i mina tidigare relationer. Men han har 100% fokus på mig och det är aldrig så hårt att jag inte kan andas, mer som ett hårt grepp.

Vi pratar vidare om hur det psykiska måendet påverkar vilken typ av sex de har. Både Alice och hennes man har båda diagnoser och en högkänslig personlighet. Alice berättar hur viktig deras sexliv är för återhämtning och balans i livet och hur hon tror att deras år av terapi har gjort dem väldigt säkra på att kommunicera om svåra saker. Men jag kan inte släppa det här med strypsex och måste fortsätta ställa frågor.

-Hur gör ni? Vilken ställning?

-Vi gör det oftast i missionären faktiskt. Men i alla ställningar han kan komma åt att hålla om min hals eller nacke utan något större tryck. Fortfarande är det här något helt främmande och ganska skrämmande för mig.  Men jag försöker verkligen förstå så:

-Vad är det som är tändande med det?

-Du anar inte, det är nästan hela grunden i vår relation.

Vi pratar vidare och till slut hamnar vi i att en stor del av njutningen ligger i att maken har 100% fokus på henne och hennes reaktioner. Och att han känner rent fysiskt hur hennes njutning förstärks genom att fittan krampar hårdare t.ex. Jag var länge osäker om jag skulle ta med delen om strypsex här då jag är rädd att det ska inspirera par som inte är så trygga och samspelta som Alice och hennes make. Samtidigt förstår jag ju att ni är många som precis som jag finner det lite kittlande och spännande så jag tog med det och skickade en fråga till Alice om vad man skulle tänka på om man vill prova.

Hon svarade:
-Ta det lugnt och försiktigt och börja med att bara hålla och öka trycket successivt.
-Jag lägger till gör det bara om du känner dig helt trygg med din partner.

Men Alice poängterar att deras relation är så mycket mer, att de också älskar att onanera (eller ha egensex) tillsammans. Och vi är helt eniga om hur intimt och utlämnade det är, både vackert och snuskigt.

Vi avslutar med att lista vilka tre saker som är viktigast för att hon ska kunna njuta helhjärtat av sex.

 1) Kommunikation är allt för mig från Dirty talk till att fråga hur det känns, till det icke verbala. 

2) Lust 

3) Tid det funkar inte om det är för stressigt.

Vi pratade så mycket mer och jag skulle nog kunnat skriva dubbelt så långt. Vill ni veta mera lämna en kommentar så gör vi en fortsättning. Jag säger ett stort och hjärtligt tack till Alice för att du vågade och ville dela med dig till mig om hur ni lever. Önskar er många lyckliga år:


Kommentarer

  1. Spännande.
    Jag själv har bara nosat på BDSM-världen och insett att den inte är för mig....
    Är nog för gammaldags och alldeles tokgalen i "vanlig-sex".....

    Men trots mitt ställningstagande förstår jag att detta spelet mellan två själar som verkligen älskar varandra måste vara grymt häftigt!

    / Kalle K



    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Målarhjälp del 2.

Stockholm höll sakta på att vakna till liv under solens gassande strålar. Det doftade nybakat bröd från bageriet på hörnet. Och några morgontidiga joggare sprang förbi. Den intensiva värmen som hade hållit i sig i nästan tre veckor visade inga tecken på att avta. Trots att klockan bara var strax efter åtta var det redan 23 grader och Stefan höll sig i skuggan där han stod och väntade på bussen. Han var glad för att han valt shorts och linne det skulle bli svettigt idag. Doften av varm asfalt började sprida sig och en viss sommarlunk blev tydlig även mitt i stan. Medan han stod och väntade passade han på att iaktta människorna som passerade, det märktes att det var semestertider, antalet kostymnissar var betydligt lägre än vanligt medans antalet japaner med kameran i högsta hugg var onödigt högt. Stefan skakade på huvudet och suckade lite, det skulle onekligen bli skönt att få jobba ute i skärgården några dagar. När Joel, hans chef på målerifirman, först frågat om han kunde tänka sig at

Heta samtal om Strapon.

Det var ingenting jag ens funderat på det här med strapon. Sen var det en kväll i höstas, jag och Peter hade bestämt oss för att dricka lite för mycket vin så vi skulle våga fylla i vår sida på Hemligg. När vi kom till listan över vad vi gillade i sängen och jag rabblar alla alternativ så säger Peter plötsligt JA när vi kommer till strapon. Jag ryckte till och tittade på honom, han såg lite lagom generad ut. Är det sant vill du prova det frågade jag och såg nog rätt tvivlande ut. Mmm är väl lite nyfiken kommer det från Peter. Min hjärna spinner igång, vad tycker jag om det? Vi har ju lekt med buttplugg och vibrator men sele och att jag ska sätta på honom, tanken var lite skrämmande. Men allt är värt att prova minst en gång. Sagt och gjort så började jag surfa runt på Wish för att hitta en sele som gick om min inte så späda kropp. Hade ingen lust att lägga tusen kronor på något som varken han eller jag visst om vi skulle gilla. Men där och då sköt jag lite på beställningen, men så någo

Tur på fjället

Ing-Marie satt på tåget och såg ut på det fantastiska landskapet som passerade. Det var med blandade känslor hon närmade sig Undersåker. Att gå på tur i den jämtländska fjällvärlden var något hon gjort varje vinter de senaste 20 åren. En vecka sent på våren när det var nästan tomt på turister hade hon njutit av frisk luft, bländande vit snö och en strålande sol från en klarblå himmel. Men det hade alltid varit tillsammans med Sture.  Hjärtat snörptes samman när hon tänkte på Sture. 42 fina år hade de fått tillsammans innan han helt utan förvarning dog av en hjärtinfarkt två dagar före midsommarafton i fjol. Det gjorde fortfarande så ont och hon torkade några tårar som började rinna. Döttrarna hade tyckt att hon skulle ta en charterresa till Kanarieöarna istället men Ing-Marie ville inte träffa massa folk. Hon kände att hon behövde få komma upp på fjället känna stillheten och kanske skulle smärtan bli mindre om hon fick vara någonstans där de delat några av sina bästa stunder hon och St