Fortsätt till huvudinnehåll

Heta samtal om bisexualitet och tantramassage.

Återigen var det en av mina frågor i min Insta story som gjorde mig nyfiken på dagens gäst i Heta samtal. Min fråga var: Ser du dig som hetro, homo eller bisexuell?

Den här mannen svarade bisexuell.


Som alla mina gäster fick han välja under vilket namn han vill bli presenterad som i intervjun. Pastorn kommer det blixtsnabbt.

Varför Pastorn?

Mina vänner brukar kalla mig pastorn eftersom det är till mig de kommer när de behöver prata.


Pastorn är 44 åroch bor på en liten ort i södra Norrland. Han är gift sen fem år tillbaka, arbetar som svetsare, kanske det mest manliga yrken jag vet, och tantramassör, dessutom är han alltså bisexuell. Så mycket spännande saker på en gång.


Dags att krossa några av mina fördomar igen, eller kanske kommer jag få dem bekräftade.


När upptäckte du att du var bisexuell?

Jag var nog 16-17 år men det tog tills jag var i 30-årsåldern innan jag fullt ut accepterade det.


Vi börjar direkt med en av mina fördomar. Jag har nämligen fått för mig att det är

mer accepterat för tjejer att utforska sin sexualitet. Mina döttrar är i och för sig uppfostrade sen de knappt kunde prata att den dagen de träffar någon ska det vara någon som får dem att bli deras bästa jag och det är ointressant om det är en man eller kvinna. Men båda två har dateat både tjejer och killar utan att det varit någon big deal. Men jag har en känsla av att det inte är lika lätt om man är kille. 

Hur har du upplevt det?

Absolut är det så eller i alla fall för min del. Det har väl med “manligheten” att göra, konstigt nog. Jag tycker att jag är väldigt manlig som erkänner och utövar det.

Kan vi hoppas att det är en generationsfråga och att de killar som växer upp idag får det lättare?

Det är helt säkert en generationsfråga till viss del, idag är nästan all form utav sexualitet accepterat vilket är riktigt bra.


Du sa att du upptäckte att du var bisexuell när du var 16-17, hur gammal var du första gången du hade sex med en kille?

Det var då vid 16-17.

Hur hände det, var var ni?

På en fest.

Hur var din känsla efteråt? Skam eller äntligen?

Båda delar men min första tanke var nog mest “va fan hände där”.


Tänker att i en liten ort i Norrland på 80-talet var det nog inte så coolt att vara bisexuell, fanns ens uttrycket bland oss vanliga dödliga då?


Har du levt med en man eller har du bara haft sex men män.

Nej, jag har bara haft sexuella relationer. Jag gillar dynamiken i ett manligt och kvinnligt förhållande, mer utmanade och på så sätt mer intressant.

Jag har ju massor av fördomar och en av dem är att sex mellan män är råare och mer fysiskt. Stämmer det?

Nja, mer kroppsligt men frånvarande på något sätt inte samma mentala stimulans.


Jag tolkar hans svar som att sex med män är mer “bara” sex och innan alla bögar protesterar högt och vilt tänker jag att det kanske har att göra med att Pastorn inte haft någon kärleksrelation där han varit riktigt kär utan relationer som varit just sexuella.


En annan fördom jag har är att det är enklare att leva med någon av samma kön, men det kan ju inte du svara på då?

Fast det stämmer med det jag har hört, men det har väl att göra med att man tänker hyfsat lika Det är nog därför jag vill ha en relation med en kvinna, det blir mer dynamik och spänning.


Vet din fru att du är bisexuell?

Ja, det var bland det första jag sa faktiskt, säger han med ett leende. Jag ville att hon skulle veta så mycket som möjligt om mig. Det var väldigt viktigt för mig. Min förra fru förkastade min bisexuella sida som en öppning till att vara otrogen.

⁃ Har du haft sex med män under ert äktenskap?

⁃ Nej inte med min nuvarande fru men med min förra fru.


Där går min hjärna igång, vad säger en otrohet om en relation jag måste fråga:

⁃ Säger det mest om er relation eller om din bisexualitet? För mig är det ju otrohet som otrohet oavsett vad det är för kön på den man har en affär med.

⁃ Det är nog vår relation till varandra och andra skulle jag säga. Min nuvarande fru och jag älskar sex och tanken på ett sexuell liv. Men man är nog inte mer otrogen som bi än som hetro.

⁃ Men har ni pratat om det som att om du träffar en man du tänder på skulle det vara ok, typ ett frikort?

Nja, vi har ju frikort men det ska ju vara en utopi. Men vi har ett förstående och ett "öppet" förhållande vilket gör att vi ser varandras behov. Om vi vill så kan vi ligga med andra eller ta in en till... tanken på att möjligheten finns gör att man inte gör ett avsteg, på något vis.


Du bor ju på en liten ort, det kan inte vara jättelätt att träffa killar som

vill samma sak som du? Var träffar du dem?

I Stockholm och Göteborg framför allt.

Har du träffat dem via någon app eller ute på klubb.

Har flera vänner som är gay så de brukar veta vilka ställen man ska gå på, men även genom forumet Darkside.


Vi hade ju ett ämne till vi skulle ta upp, du är ju även tantramassör. Det är ju så coolt, men känns ju samtidigt som den totala motsatsen till svetsare. Hur kom du in på det?

Jag träffade ett par för ungefär 15 år sen som pratade om massagen och jag blev nyfiken och bokade en massage.  Jag gick en kurs och har sen dess hjälpt 100- tals människor.

Hur funkar det?

Man känner av kroppen hos klienten sen skräddarsyr man behandlingen. Det tar 2 timmar och omfattar oftast hela kroppen, även könet. Massagen sker fördelsaktningen naken.

Hur då känner av? För du händerna runt kroppen eller hur gör du?

Jag har ett inledande samtal samt att jag känner utav klientens energier och spänningar i kroppen, samt mentalt och jobbar utifrån det. Både med händerna och energier. Kommer man rätt så händer det mycket i kroppen.


Återigen känner jag en enorm tacksamhet över min nya plattform, den ger mig så mycket kunskap och vilka fantastiska människor jag får träffa, så himla

häftigt. Men det här med tantramassage måste jag gräva vidare i.

Varför kommer människor, vilka åkommor söker man för?

Mentala blockeringar kring sex, skam kring sex, sexuella trauman samt fysiska problem som oförmögen till orgasm, smärtor vid sex, ingen sexlust m.m.

Masserar du både män och kvinnor?

Ja det gör jag men helst kvinnor.

Men det är alltså en massage form som är kopplad till sex, skrattande får jag erkänna att jag inte gjort någon direkt research inför vår intervju.

Nja, både och. Det är sexuellt relaterad ja men det är också en behandlingsform. Vissa söker för att få en annan sexuell upplevelse som kroppsorgasm tex.

Hmmm det låter i och för sig också relaterat till sex men, men.


Du skrev nån gång att det ger dig energi. Blir det även sexuellt laddat?  Har svårt att tänka mig att en massage där den som får massage är naken och man även masserar könsorganen inte bli sexuellt laddat? 

Måste ju jobba på det här med att jag är så pryd, kan ju inte ha en sexblogg och samtidigt vara pryd, så tar sats och fortsätter:

⁃ Det jag frågar är väl, blir du kåt av att ge massagen? 

Nej, jag blir sällan upphetsad eller kåt. Mitt fokus är på energier och blockeringar. Däremot kan det ju hända att klienten blir upphetsad.

- Hur tog din fru det förresten när du berättade att du var bisexuell? Accepterade


hon det rakt av?

- Japp, det gjorde hon.

Kan inte annat än älska öppenhet och kärlek, tänk så mycket enklare och roligare livet blir då.


Vi pratar lite till innan jag tackar för att han svarat så snällt på alla mina frågor. Tänk nu har jag lärt mig massa nya saker igen, jag bara älskar det.


Kommentarer

  1. Låter sjukt spännande det där med tantra, har bara testat vanlig thai massage, dock men antar, att det är nått helt annat. tackar för en trevlig läsning återigen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Målarhjälp del 2.

Stockholm höll sakta på att vakna till liv under solens gassande strålar. Det doftade nybakat bröd från bageriet på hörnet. Och några morgontidiga joggare sprang förbi. Den intensiva värmen som hade hållit i sig i nästan tre veckor visade inga tecken på att avta. Trots att klockan bara var strax efter åtta var det redan 23 grader och Stefan höll sig i skuggan där han stod och väntade på bussen. Han var glad för att han valt shorts och linne det skulle bli svettigt idag. Doften av varm asfalt började sprida sig och en viss sommarlunk blev tydlig även mitt i stan. Medan han stod och väntade passade han på att iaktta människorna som passerade, det märktes att det var semestertider, antalet kostymnissar var betydligt lägre än vanligt medans antalet japaner med kameran i högsta hugg var onödigt högt. Stefan skakade på huvudet och suckade lite, det skulle onekligen bli skönt att få jobba ute i skärgården några dagar. När Joel, hans chef på målerifirman, först frågat om han kunde tänka sig at

Heta samtal om Strapon.

Det var ingenting jag ens funderat på det här med strapon. Sen var det en kväll i höstas, jag och Peter hade bestämt oss för att dricka lite för mycket vin så vi skulle våga fylla i vår sida på Hemligg. När vi kom till listan över vad vi gillade i sängen och jag rabblar alla alternativ så säger Peter plötsligt JA när vi kommer till strapon. Jag ryckte till och tittade på honom, han såg lite lagom generad ut. Är det sant vill du prova det frågade jag och såg nog rätt tvivlande ut. Mmm är väl lite nyfiken kommer det från Peter. Min hjärna spinner igång, vad tycker jag om det? Vi har ju lekt med buttplugg och vibrator men sele och att jag ska sätta på honom, tanken var lite skrämmande. Men allt är värt att prova minst en gång. Sagt och gjort så började jag surfa runt på Wish för att hitta en sele som gick om min inte så späda kropp. Hade ingen lust att lägga tusen kronor på något som varken han eller jag visst om vi skulle gilla. Men där och då sköt jag lite på beställningen, men så någo

Tur på fjället

Ing-Marie satt på tåget och såg ut på det fantastiska landskapet som passerade. Det var med blandade känslor hon närmade sig Undersåker. Att gå på tur i den jämtländska fjällvärlden var något hon gjort varje vinter de senaste 20 åren. En vecka sent på våren när det var nästan tomt på turister hade hon njutit av frisk luft, bländande vit snö och en strålande sol från en klarblå himmel. Men det hade alltid varit tillsammans med Sture.  Hjärtat snörptes samman när hon tänkte på Sture. 42 fina år hade de fått tillsammans innan han helt utan förvarning dog av en hjärtinfarkt två dagar före midsommarafton i fjol. Det gjorde fortfarande så ont och hon torkade några tårar som började rinna. Döttrarna hade tyckt att hon skulle ta en charterresa till Kanarieöarna istället men Ing-Marie ville inte träffa massa folk. Hon kände att hon behövde få komma upp på fjället känna stillheten och kanske skulle smärtan bli mindre om hon fick vara någonstans där de delat några av sina bästa stunder hon och St